Ново търсене  

5 причини да станете програмист и 3, за да се откажете завинаги

Публикувано от: Zaplata.bg
08 Ноември, 2019 г.
5 причини да станете програмист и 3, за да се откажете завинаги
Снимка: shutterstock

Нека Ви представим кратка бележка относно петте радости на един програмист и трите му мъки.

Първа причина: money-money

Вероятно е да не знаете, че програмистите печелят прилични пари. И това все още е джуниър. И къде - в провинциален български град!

Тези сведения ги получихме моментално. Ако искате малко повече подробности относно заплатите на програмистите, разгледайте в обявите за работа за програмисти в Zaplata.bg.

Втора причина: всеки има нужда от вас

Технологичните компании, болниците, правителствените агенции, училищата и в детските градини се нуждаят от разработчици на софтуер. Научете поне един от списъка: Python, C ++, 1C, Android, iOS, PHP, JavaScript. Дори Delphi! Или станете „полиглот“ и HR-ите ще ловуват за Вас, като дивеч в деня на откриване на ловния сезон.

И сега, малко по-сериозно: според миналогодишното изследване на Stack Overflow, 60% от анкетираните фронтенд-разработчици, 20% се занимават с мобилна разработка, а най-популярната технология е JavaScript.

Трета причина: мозъкът Ви се напомпва като тялото на Шварценегер през 1970 година

Невъзможно е да бъдете добър програмист, без да можете да мислите логично и просто. Малко вероятно е някоя друга област на дейност да бъде толкова строго подчинена на логиката. Да, не трябва да се отрича творческият принцип в работата на кодовите работници: те винаги са в парадигмата на алгоритмите и синтаксиса на езиците. Не е правилно езикът на програмирането да се дефинира като формален език, който се използва в компютърните науки и математическата логика.

По някаква причина ни се струва, че именно от тук растат корените на лошите коментари, поставяйки от двете страни на барикадите хуманитаристите и техничарите. И първите и вторите няма да е лошо да научат как програмирането влияе на мозъка и мисленето.

Четвърта причина: Вие сте визионер за пет секунди

Нито един космически апарат не може да лети до Марс без внимателно проектиран софтуер. Естествено, в света има и доста други самолети с ядрена енергия за полети извън земната орбита.

Петата причина: световна слава и успех, жени и алкохол, бъгове и патчове

Не се шегуваме. Бил Гейтс, Марк Зукърбърг, Павел Дуров - всички са кодили и са преуспели в това! Просто не казвайте, че не искате да достигнете същите висоти. Кой кодещ войник не мечтае да стане диджитал-дженерал!?

Your fifth point in danger, или се нуждаете от феноменално постоянство

Никой да седи толкова много време и да си гледа работата, колкото седят програмистите. Нито мениджърите, нито дизайнерите, нито чистачката Лилия Антоновна, нито шеф на SEO отдела.

Да, те биха искали да отидат в парка и да нахранят гълъбите с натрошен хляб. Но работата е преди всичко!

Скромно ще си премълчим за честата необходимост от преработка или редакция на други програмисти. Това е малък филиал от ада на земята и черната дупка, в която летят кодинг войници на своите космически кораби.

Your body in trouble, или още една година без физкултура

Погледнете вашия работен плот: всичко ли е обсипано с шоколади и бисквитки? Да, Вашият шахматен мозък се нуждае от постоянен приток на глюкоза. Но тялото, седейки с часове неподвижно, се превръща в нещо с излишни килограми и Ви отговаря със зли болки. Съжалявам, може и да греша, но не съм виждал програмисти-културисти или поне фитнес-богове. Е, добре виждал съм. Просто намерете време за сутрешна гимнастика и бягане, както и за пластмасова купа с броколи и маруля.

Капка сериозност в крайна сметка

Знаем поне два примера, в които хора се присъединиха към програмистите и не съжалиха - те правят това, което обичат и имат стабилни високи доходи.

Успех с работата!

Още полезни обяви
Още полезни статии
Какво е професионализъм?
Собственикът на една фабрика бил много притеснен. Парогенераторът, който осигурявал електричеството за цялата фабрика, вибрирал силно. Това било много труден проблем и въпреки, че много експерти и специалисти се опитвали да го решат, опитите им били неуспешни. Собственикът на фабриката, който вярвал, че „Времето е пари“, непрекъснато изчислявал загубите си поради неизправното оборудване. Казали му, че в града има мъж, който може да поправи генератора и той поискал да се срещне с този специалист. 'Мога да поправя парогенераторът Ви', казал мъжът. На което собственикът на фабриката се изсмял и отговорил, че не му вярва. “До днес мнозина идваха от чужбина и от големи компании, но никой не успя да помогне. Виж се, дори нямаш и инструменти със себе си, дошъл си с малък куфар”. „Нека разреша този проблем“, казал гостът и се насочил към котелното помещение. Собственикът на фабриката, който не вярвал на човека, отишъл с него до котелното помещение. В средата стоял котелът и десетки тръби от всички страни, отиващи към него. Човекът започнал да работи много спокойно. Той извадил гумено чукче от куфара си и започнал да почуква котела от различните му места, слушайки изходящите звуци. След като слушал 10 минути от различни места, човекът извадил голям чук и нанесъл силен удар. Котелът веднага започнал да работи. Собственикът на фабриката, впечатлен от видяното, емоционално казал: „Назовете цената и аз ще я платя два пъти“. Мъжът добавил: 'Цената - 10 000 паунда.' Собственикът на фабриката, шокиран от цената, която чул, забравил какви големи суми е платил на онези, които не са направили нищо и са му изгубили времето. ”Но те работиха много, прекараха много време в близост до котела. И те бяха представители на големи и известни компании”. 'Не е ли 10 000 паунда много за няколко удара с чук?', Попитал собственикът. „Разбрахте ме неправилно“, отговорил мъжът и добавил: 'Един удар с чук струва 1 паунд, а 9 999 паунда е цената, за да знаете къде да ударите.' Какви изводи могат да се направят от този пример? Абсолютните знания и образование винаги са скъпи. Не е необходимо да се работи усилено - трябва да се работи ефективно. Професионализмът не се измерва с времето, прекарано в работа. Професионализмът - това не е нанасянето на мощен удар, а знанието къде да се удари. За да сте силни, не е нужно да се криете зад компания или марка - човек може сам да стане марка чрез своята работа и сила. Необходимо е силно да се отличавате от останалите специалисти по нивото на професионализма си. Абсолютните знания и силното образование дават увереност. Благодарение на получените резултати, силният професионалист може сам да установи правилата.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Защо е по-трудно да се намери работа след 35 години
Четири грешки в професията, убиващи кариерата. Как да ги преодолеем, за да можем във всяка възраст да победим младите си конкуренти? Икономическата криза, промените в потребителските пазари, новите технологии, които изискват нови знания, усложняват намирането на работа. А това е най-трудно за хората на средна възраст. Първо, понякога те дори не могат да останат без стабилен доход за няколко месеца, защото трябва да издържат финансово семейството си. Второ, не е тайна, че повечето компании предпочитат да не наемат хора над 35 години. Самото разбиране, че човек трябва да се състезава с млади амбициозни кандидати, които са готови да вземат по-ниска заплата, може да предизвика стрес и усещане за вътрешен дискомфорт. Но лично аз съм уверен, че в зряла възраст има добри шансове на пазара на труда, ако следвате определени правила и принципи в кариерата си, не се отпускайте и не забравяйте, че вече постигнатият статус и заплатата не са гаранция, че утре всичко ще бъде същото. 1. Отпускате се в зоната на комфорт Какви са основните аргументи на компаниите срещу възрастните специалисти? Сложен характер, пълна или частична липса на физическа и психическа енергия, липса на амбиции, слаба мотивация, гъвкавост, нежелание за развитие, липса на отвореност за приемане на нова информация, особено техническа или технологична. Съществува риск, кандидатът на по-голяма възраст да не се вписва в по-младия колектив. Често това са съвсем обективни недостатъци и рискове. И най-удивителното е това, че получаващите отказ хора, преди пет-осем години доста успешно са работили в съответната област, и дори са се издигнали в нея. Какво точно са пропуснали? Какви грешки са допуснали в кариерата си? В един момент човек преминава през тази невидима черта, за която е трудно да се намери работа? Това е момента, в който той е навлязъл в зоната си на комфорт. В интервютата, възрастните кандидати често заявяват на рекрутера: 'Аз съм опитен', – което означава значителен брой години, отдадени на своята професионална сфера. Но има едно малко 'но'. Броят на годините не е показател за опит. И най-важното, не забравяйте, че опитът – това е понятие, което е много разтегливо. Намирайки работа и поставяйки изпълнението на ежедневните задължения върху стандартните релси, някои хора несъзнателно се отпускат. От този момент нататък, когато най-силното желание е човек да се почувства в безопасност и в зона на комфорт започват проблемите. Често срещам млади хора, които са щастливи, че приключват работа в пет или шест вечерта, че през деня винаги имат няколко часа свободно време, за да седят в социалните мрежи. Наричат ​​това „добра работа“. Но всъщност това ги води в зоната на риска. Какво да правя? Осъзнайте, че 10-15 години в зоната на комфорт ще повлияят значително върху бъдещата Ви кариера. Елиминирайте всяко безделие в ума си през работно време. Именно това желание за безделие през годините на престой в комфортната „пещера“ ще доведе до факта, че нейните сводове ще се разрушат. 2. Преставате да се развивате Светът на бизнеса се движи напред с такава огромна скорост, че дори половин година пасивност в професионалното развитие може да бъде изоставане. Едно основно образование, получено преди 20 години, очевидно не е достатъчно, за да поддържате себе си в професионална форма. В същото време, професионалното развитие включва не само технически знания, но и голям брой хуманитарни умения, които понякога засягат кариерата повече от конкретните специфични умения. Например, способността за установяване на умения за комуникация, представяне и самоизразяване, способността за контрол на стреса и познанията относно техниките за лична ефективност служат като мощен катализатор за кариерата. Можете да научите всичко това. И е необходимо. Какво да правя? На първо място, планирайте развитието си. Плановете трябва да се правят за всеки месец и година и периодично да се обобщава тяхното изпълнение, за да не се застоите в зоната на комфорт. Редовният анализ на Вашите постижения ще Ви позволи да задържите пръста си върху пулса на кариерата Ви и да го коригирате в зависимост от външните условия. Четете специализирани списания и статии. В Интернет има много от тях. Прост пример: ако отделяте по 20 минути на ден, за да се запознавате само с две статии, през годините ще добавите 400-500 статии към умствения си багаж и заедно с тях много нова информация, мнения, критика, знания, техники и инструменти. И ако слушате аудио-книги по време на път, ще получавате поне по една книга на месец. А сега си спомнете колко книги прочетохте? И колко време прекарахте на път? Направете професионалното си развитие приоритет за всеки ден. Ако не е възможно да се запишете за обучения и семинари, тогава гледайте всичко това в Интернет. В края на всяка седмица се запитайте: какво направих през последните дни за бъдещето си? И след известно време ще Ви стане навик - да поставяте по една тухла всеки ден. И не забравяйте един важен момент: това, което е изглеждало непоклатимо вярно преди няколко години, днес може да няма никакво значение. 3. Губите баланса между работата и личния живот Друг аргумент против по-възрастните кандидати е намаляването на активността им във всички области, както и психологическата и емоционална умора. Какво означава това? С възрастта, делата и притесненията се добавят както в професионалния, така и в личния живот: семейство, живот, деца, работа. Човек, който не знае как да управлява времето си и не притежава техники за лична ефективност, се уморява всеки месец. И това се отразява на всичко: лице, интонация, темперамент и поведение както в ежедневието, така и по време на интервюто в качеството на човек, който търси работа. С годините, човек не обръщайки внимание на качеството на храната и диетата си, насърчава лошите си навици и спира да отделя време за спорт, което подкопава здравето. Първите призиви за здравословни проблеми започват едва на средна възраст, тоест в най-решаващия момент, когато активността е изключително важна. И ако към това прибавим и възможна психологическа умора, тогава такъв кандидат е малко вероятно да даде на работодателя си гаранция за активност, динамичност и ефективност. Напротив, по силата на всичко гореизброено, такива хора ще се стремят към по-премерена работа, ще обръщат малко по-малко внимание на клиентите, ще са малко по-малко търпеливи с колегите си. И проблемите в организацията ще започнат със сбора на всички тези „малко“. Какво да правя? Първо, от младини започнете да се грижете за здравето си, водете здравословен начин на живот, храните се правилно, научете се да почивате ефективно. Второ, всеки ден поне половин час посветете на физическа активност, така че останалите 23,5 часа да ги прекарате по-ярко и цветно. Няма време за спорт? И кой Ви спира да правите само по 20 клякания на всеки час? За ден ще правите 150-200 такива упражнения, кръвообращението Ви ще се подобри, ще загубите калории и ще направите краката си по-оформени, ще помогнете за разтягането на гръбнака, който Ви боли от седене в продължение на много часове. Дори такива прости действия могат да направят магически промени във външния вид и психологическото Ви състояние. 4. Забравяте за нетуъркинга Базата от връзки и контакти, заедно със знанията и опита, са един от най-важните капитали на професионалиста във всяка област. Какво се случва с някои хора? От години работят в една и съща компания и не общуват с никого извън нея. Никой не знае за тях. А те самите не се откриват. Дори най-добрият, но неизвестен специалист ще се затрудни с намирането на работа, ако никой не знае за него и неговите знания. Какво да правя? Посещавайте семинари, бизнес-събития, конференции. Създайте си правило: поне едно събитие на месец. Срещайте се с интересни хора на тези събития, обменяйте визитни картички и не забравяйте да поддържате връзка. За да напомните за себе си, на следващия ден след първата среща пишете на новите си приятели, благодарете им, изразявайки желание да се срещнете отново на чаша кафе. Не забравяйте да участвате в различни отраслови общности, за да можете да споделяте идеи и новини. Връзките - това е най-важният капитал, който редовно трябва да се увеличава, инвестирайки времето си. На кого е отговорността? Едно от основните оплаквания на хората, които изостават в професионалното си развитие: компанията не обърна внимание на моя растеж. Да, възможно е компанията да няма бюджет за обучение на служителите. И какво? Не може да оставите бъдещето си, финансовото си благополучие и кариерата си в грижите на компанията. Вашата фирма, без да има съвест, ще се раздели със специалист, който вече е на път да изхаби ресурса си, заменяйки го с по-млад и обещаващ кадър. Много лесно е да се разделиш с човек, който не отговаря на съвременните изисквания и реалности. Кариерата е като сърфинга. Това, че днес сте на гребена на вълната, не означава, че това ще е завинаги. Нови големи вълни редовно ще се сблъскват във вас: задачи, проекти, дела, кризи. И за да се справяте с тях, ще са необходими свежи умения и знания. Поради тази причина, докато все още сте на текущата вълна, е важно да помислите за следващата и да се подготвите за нея. И ако се отпуснете в момента на най-високия полет, новата вълна ще Ви хвърли на дъното, от където е значително по-трудно да се издигнете нагоре.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии