Ново търсене  

4 начина, по които дигиталната зависимост нарушава концентрацията

Публикувано от: Zaplata.bg
09 Май, 2019 г.
4 начина, по които дигиталната зависимост нарушава концентрацията
Снимка: shutterstock

Случва ли се да се разсеете по време на работа? Да надникнете в социалната мрежа, да прочетете набързо интересна статия, да погледнете прогнозата за времето, да отговорите на приятел в чата… Нужни са средно 23 минути на човек да се върне към работния процес, след като веднъж го е прекъснал.

Вниманието ни е подложено на много изкушения. Струва ни се безобидно: минутка тук, кратък поглед – там. Чувстваме се по-информирани. Резултатът обаче е недвусмислен – драстично намаляване на продуктивността.

Защо трудно се фокусираме

  1. Правим по няколко неща едновременно - често съчетаваме няколко дейности: отговаряме на съобщения, докато четем мейли, преглеждаме фейсбук, докато гледаме филм… Така се чувстваме по-заети, а всъщност имаме по-малък коефициент на полезно действие. Разсейващите фактори понижават производителността с до 40%. Мозъкът ни не е устроен да превключва толкова бързо, колкото ни се иска. И всеки път, когато трябва да спре да обработва дадена задача и да се прехвърли на друга, той напряга когнитивните си способности, губи енергия и време.
  2. Отлагането - разбърквайки различни теми, ние подсъзнателно отлагаме някоя от дейностите. Ако се чувстваме несигурни или нямаме желание да направим нещо, то остава на по-заден план след другите дребни задачи или маловажни занимания. Така хем се заблуждаваме, че правим нещо, хем просто си губим времето.
  3. Самоконтролът не трае дълго - понякога, дори и с усилие на волята, потискаме желанието си да погледнем след първите няколко звука, известяващи новини от телефона. Но става все по-трудно със всяко следващо известие.
  4. Социалните медии пристрастяват - мозъкът е колкото сложен и с безкрайни възможности, толкова и лесен за манипулация. Той се пристрастява към навика постоянно да има достъп до безкраен поток от информация. Така се стимулира производството на два важни хормона на щастието: допамин и окситоцин. Това обаче са измамни позитивни емоции, които траят кратко, а после се заменят от чувство за вина и неудовлетвореност, тъй като реалната работа не е свършена. Заблудени от приятното усещане обаче, ние се връщаме към изкушаващия светещ екран отново, за да търсим още информация, още интересно съдържание.

Как да се справим с дигиталната зависимост

Какво съветват от Zaplata.bg

Знаем, че в доста от предлаганите в обявите позиции, дейността е свързана с интернет и дори със социалните медии. Трудно е да устоиш на изкушението, когато то е свързано с работата ти. Но добрият самоконтрол и организация са възможни. Не се отказвайте да тренирате волята и да усвоявате добри практики.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии