Системен администратор
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл.
14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните
служители и доклад с вх. № СОА25-ВК66-9511/30.10.2025 г. от заместник-кмет на направление
„Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ при Столична община,
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността системен администратор-III степен – 1 работно място в отдел „ИТ
сервиз и телефония“ към дирекция „Информационни технологии“, направление
„Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ при Столична община,
Длъжностно ниво - 7, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 3.
1. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
- образование - висше;
- образователна степен – бакалавър;
- професионален опит – 2 /две/ години или минимален ранг за заемане на длъжността IV
младши.
- да имат или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация с
ниво на класификация „Поверително“ по Закона за защита на класифицираната
информация.
Кандидатите, които нямат такова разрешение, следва да отговарят на изискванията по чл.
40, ал. 1 във връзка с чл. 45 от ЗЗКИ.
2. Допълнителни изисквания и квалификация:
- професионална област – Социални, стопански и правни науки;
Природни науки, математика и информатика;
Технически науки;
Сигурност и отбрана
- Допълнителна квалификация:
-опит в управление и поддръжка на програмни и технически ИТ средства и на
компютърни мрежи;
-работа със сървърни системи; завършени курсове и специализации;
-познания по ЗЗКИ и умения да работи с класифицирана информация.
- познаване на действащата нормативна база:
Закон за електронното управление;
Закон за киберсигурност;
Наредба за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност;
Закон за местното управление и местната администрация;
Закон за държавния служител;
Устройствен правилник за организацията и дейността на столичната общинска
администрация;
Заповед за обявяване на конкурс за длъжността „системен администратор – III степен“ – 1 работно място в
отдел „ИТ сервиз и телефония“ към дирекция „Информационни технологии“, направление „Дигитализация,
иновации и икономическо развитие“ при Столична община във връзка с доклад с рег. № СОА25-ВК66-
9511/30.10.2025 г. Електронен документ, подписан с ел. подпис.
Закон за обществените поръчки.
- на основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при
мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба
в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република
България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация
при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Конкурсът ще се проведе чрез:
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- провеждане на интервю.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен,
допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако
дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в
Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер,
дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образовани е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за
информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния
опит /трудова, служебна/ осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи,
удостоверяващи извършване на дейност в чужбина/ или придобит ранг;
- копие от разрешението за достъп до класифицирана информация с ниво на
класификация „Поверително“ или писмено съгласие за предоставяне на лични
данни за издаването му (декларация свободен текст);
5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за
администрацията:
- Ефективно изпълнение на дейности по поддръжка и опериране на компютърни системи и
мрежи, както и инсталиране на приложен и системен софтуер, консултативна помощ и
планиране на информационни ресурси. Участие в изграждането, развитието и администрацията
на комуникационната и мрежовата инфраструктура. Системни настройки и развитие на
комуникационната среда на общината. Прилагане и контрол на политики за информационна и
мрежова сигурност.
- индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл.
67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на
служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за
заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на
разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на
основните нормативни изисквания;
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област.
В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната
политика за развитието на столицата.
6. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
7. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
- документите да се приемат в 14 /четиринадесет/ дневен срок от публикуване на
обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки
работен ден от 07.30 часа до 19.30 часа;
- документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-
document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login , като заявлението по чл. 17, ал. 2 от
Заповед за обявяване на конкурс за длъжността „системен администратор – III степен“ – 1 работно място в
отдел „ИТ сервиз и телефония“ към дирекция „Информационни технологии“, направление „Дигитализация,
иновации и икономическо развитие“ при Столична община във връзка с доклад с рег. № СОА25-ВК66-
9511/30.10.2025 г. Електронен документ, подписан с ел. подпис.
НПКПМДСл и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, задължително се подписват от
кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се
посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез
пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната
длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на
документите по електронен път кандидатите да получат длъжностната характеристика и
информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях
e-mail.
8. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат обявени на
електронната страница на СО с адрес: http//www.sofia.bg.