СТАРШИ ЕКСПЕРТ В ОБЩИНСКА СЛУЖБА ПО ЗЕМЕДЕЛИЕ – СТРАЖИЦА
- Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1.1. образование – висше;
1.2. минимална образователна степен “бакалавър”;
1.3. професионална област – селско и горско стопанство, икономика, аграрни науки;
1.4. професионален опит – 1 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността или придобит IV младши ранг;
1.5. правоспособност за управление на моторно превозно средство /МПС/;
1.6. дигитална компетентност - МС Office, /Еxcel, Word/;
2. Допълнителни умения или квалификации, носещи предимство на кандидатите:
2.1 други специфични приложения и софтуер;
2.2 владеенето на чужди езици е пожелателно;
2.3 специфични изисквания за заемане на длъжността – не се изискват.
Във връзка с чл. 14, ал. 4 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
По отношение на кандидатите не следва да са налице пречките, визирани в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
3. Описание на длъжността:
3.1 Изготвя компетентни отговори и експертни становища по поставените от гражданите въпроси и проблеми, постъпили в общинската служба чрез заявления и жалби;
3.2 Изготвя становища, справки и анализи относно поставени конкретни проблеми от областната дирекция "Земеделие";
3.3 Подпомага възстановяването на правото на собственост върху земеделските земи, гори и земи от горския фонд;
3.4 Обработва писмената и графична информация, свързана със собствеността на земеделските земи, гори и земи от горския фонд;
3.5 Извършва дейностите, свързани с обезщетяването на собствениците;
3.6 Води регистъра за сключените договори за аренда и наложените тежести, ако съществуват такива;
3.7 Отразява измененията, настъпили в резултат на влезли в сила решения за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди чрез АГКК;
3.8 Набира, обобщава и подава оперативна селскостопанска информация;
3.9 Изпълнява дейностите по агростатистика на територията на общината;
3.10 Дава становища и подпомага началника на службата при осъществяване на неговите функции и задължения;
3.11 Изпълнява коректно и в срок възложените задачи за нормалното протичане на работния процес;
3.12 Обработва входяща и изходяща кореспонденция чрез електронен обмен система Eventis R7;
3.13 Обработва постъпили от съда призовки и писма;
3.14 Участва в провеждането на периодични срещи със земеделските производители, с цел разясняване стратегията за финансовото им подпомагане и прилагането на нови идеи в областта на земеделието и горите, както и механизмите и пазарните режими на Общата селскостопанска политика и договореностите за влизането на Република България в Европейския съюз;
3.15 Участва в кампаниите по подаване на заявления за подпомагане в ИСАК, като стриктно спазва Наредба №3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани; Наредба № 49 от 23.11.2004 г. за поддържане на КВС и всички указания на МЗХ;
3.16 Изготвяне и оформяне на предложения за корекция на физическите блокове и ЦОФК, чрез проверки на място;
3.17 Начален контрол и проверка за грешки и несъответствия;
3.18 Подпомага собствениците и ползвателите на земеделски имоти при създаването на масиви за уедрено ползване на земеделските земи. Организира и предприема действия по прилагане на глава 5 от ЗСПЗЗ и глава 7 от ППЗСПЗЗ. Подпомага гражданите за правилното попълване на декларациите, проверява и регистрира договори и въвежда Декларации и Заявления в специализираният софтуер ФЕРМА УИН;
3.19 Контролира състоянието и ползването на земите от ДПФ, като извършва ежегодно най-малко две проверки по реда на чл.47, ал.8 от ППЗСПЗЗ;
3.20 Извършва регистрация на земеделските стопани, съгласно изискванията на Наредба №3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани;
3.21 Изпълнява всички дейности свързани с АГКК, като приема и обработва заявените услуги, както и връчване на изпълнените услуги на гражданите, както и дейностите произтичащи от наредба 49. Да отчита в срок събраните средства по Тарифата за таксите в ОД ”Земеделие”;
3.22 Ежедневен прием на граждани;
3.23 Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.
3.24 Спазва правилата, определени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
3.25 Спазва правилата за здравословни и безопасни условия на труд в МЗХ, грижи се за собствената си безопасност и безопасността на хората, които биха могли да пострадат от неговото действие или бездействие;
4. Начин за провеждане на конкурса:
тест - знания в областта на земеделието; администрацията; трудовите и служебните правоотношения и нормативната уредба, свързана с дейността на Министерството на земеделието и храните:
интервю – за установяване на уменията за работа с потребители и в екип; способността за анализ на информация; синтезирането й и представянето на резултати; способността да планира и организира собствената си работа.
- Необходими документи за кандидатстване:
5.1 заявление за участие в конкурса – по образец /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители/;
5.2 декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
5.3 заверени копия от документи, за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност;
5.4 заверени копия от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит или придобития ранг като държавен служител;
5.5 заверено копие на свидетелство за управление на МПС.