Директор на Дирекция "Координационни дейности"
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора по мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 01/110 от 03.11.2025 г. на Управителя на Фонд „Научни изследвания“
ФОНД „НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ“ ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността „директор“ на Дирекция „Координационни дейности“ във Фонд „Научни изследвания“
1. Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност – 1 работно място.
2. Кратко описание на длъжността: ръководна длъжност, която има за цел да: координира и контролира функционирането на дейността на дирекцията, разпределението на задачите и точното спазване на нормативните актове и законовите разпореждания на управителя; отговоря за планирането и отчетността при изпълнение на ежегодните цели на дирекцията; организира и координира провеждането на конкурсни сесии; подпомага и организира дейността на научно-експертните комисии; изготвя справки във връзка с дейността на научно-експертните комисии при поискване от управителя и главния секретар; изготвя отговори до съответните кореспонденти във връзка с осъществяване на предмета на дейност на Фонда; обработва, подготвя заведените писмени отчети, съпътстваща документация, преписки, възражения и друг за научно-експертните комисии, както и следи за спазване на срокове; подпомага технически научно-експертните комисии при извършване на анализ и оценка на изпълнението на междинните етапи на финансираните конкурсни проекти и на окончателните резултати за завършените проекти; следи за законосъобразно, точно и срочно изготвяне на протоколите от заседанията на научно-експертните комисии; подпомага дейността на изпълнителния съвет и на оценителите по проекти; следи за администриране на постъпилите проектни предложения, както и финансираните проекти в системата за управление на националните инвестиции – СУНИ/ИСУН; следи и отговоря за поддържане на базите данни по чл. 7 от Правилник на Фонд „Научни изследвания“; следи за законосъобразността при назначенията, измененията и прекратяването на служебните и трудови правоотношения и при организирането на системата за оценка на изпълнението на служебните задължения на служителите от дирекцията; Координира съвместната дейност с общата администрация на Фонда; участва в разработването на вътрешни нормативни актове, свързани с дейността на дирекцията и дава становища по тях и отговаря за своевременното им актуализиране; дава мнение за назначаването и освобождаването на служители в дирекцията; организира и отговаря за дейностите по управление на риска в дирекцията; изпълнява и други дейности възложени му от управителя.
3. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- минимална образователно-квалификационна степен, необходима за заемане на длъжността – магистър;
- минимален професионален опит за заемане на длъжността – 5 години;
- минимален ранг за заемане на длъжността – IІ младши ранг.
4. Допълнителни изисквания за длъжността:
- предпочитана област, по която е придобито образованието – социални, стопански, природни, хуманитарни или технически науки.
5. Минимален размер на основната заплата – 1 077 лв.
- основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
6. Начин за провеждане на конкурса:
- защита на концепция за стратегическо развитие на тема: Усъвършенстване на основните процеси в Дирекция "Координационни дейности" в контекста на електронното управление" – до 10 страници и
- интервю.
7. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление по образец - Приложение 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора по мобилност на държавни служители;
- Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност;
(Документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави, се представят след преминала процедура за признаване на образованието от министъра на образованието и науката, чрез Националния център за информация и документация.)
- Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит – трудова, служебна, осигурителна книжка и др.
8. Място и срок за подаване на документи:
Подаването на заявлението и приложенията към него може да се извършва лично или чрез пълномощник на адрес: гр. София, бул. „Александър Стамболийски“ № 239Б, ет.3, деловодство, телефон 02/444 27 28, всеки работен ден от 10:00 до 16:00 часа или по електронен път на електронен адрес: fni2012@mon.bg (подписани с електронен подпис от кандидата).
Краен срок за подаване на документи, включително подадени по електронен път – до 16:00 часа на 14.11.2025 г. включително.
При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронна поща.
9. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – на електронна страница на Фонд „Научни изследвания“ www.bnsf.bg.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.