Старши вътрешен одитор
О Б Я В Л Е Н И Е
Община Велинград, на основание чл.10а, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител във връзка с чл.13, ал.1 и чл.14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и за подбора при мобилност на държавни служители, и № по ред 285 от Класификатора на длъжностите в администрацията оповестява, съгласно Заповед № 2098 от 22.12.2025г. на Кмета на Община Велинград, обявява конкурс за заемане на 1 (една) щатна бройка за длъжността:
“СТАРШИ ВЪТРЕШЕН ОДИТОР”
в Звеното за Вътрешен Одит
1. Минималните и специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
1.1.Дееспособно лице;
1.2.Лице, което да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер и да не е лишено по съдебен ред от правото да заема длъжността;
1.3.Лице, което има завършено висше образование и придобита образователно-квалификационна степен “магистър” или “бакалавър”;
1.4.Лице, което притежава сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
1.5.Лице, което има най-малко 1 година професионален опит;
1.6.Минимален ранг за заемане на длъжността – IV-ти младши;
Разпоредби, предвиждащи специфични изисквания – чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
2. Начин на провеждане на конкурса:
2.1.Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2.2.Интервю.
3. Необходими документи:
3.1.Заявление за участие в конкурс – по образец в приложение № 3 към Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
3.2.Декларация за гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
3.3.Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен “бакалавър” – диплома за висше образование; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
3.4.Копие от сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от министъра на финансите или от валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
3.5.Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит – трудова книжка, служебна книжка и/или друг еквивалентен документ.
4. Място и срок за подаване на документите:
Подаването на Заявлението и Приложенията към него се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник, в Община Велинград, гр. Велинград, п.код 4600, бул. “Хан Аспарух” № 35, административна сграда на Община Велинград, ет.1, Деловодство от 8:30 часá до 17:00 часá.
Краен срок 05.01.2026 г. (понеделник) до 17:00 часá включително.
Документите могат да се подават в същия срок и по електронен път, на електронна поща [email protected], като в този случай Заявлението и Декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса:
5.1.Информационно табло в административната сграда на Община Велинград;
5.2.Официален сайт на Община Велинград – www.velingrad.bg в раздел “Обяви”.
6. Допълнителна информация
6.1.Кратко описание на длъжността
Участва в одитни ангажименти за даване на увереност като подпомага изготвянето на одитен план за всеки одитен ангажимент, участва в изготвянето на работните документи в съответствие с вътрешните правила и писмените процедури, докладва на РВО установените от вътрешни одити случаи на нарушения на нормативни актове и информира незабавно за идентифицирани индикатори за измама, резултатите от одитните ангажименти, и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки, и предприетите действия за подобряване дейността на Общината, подпомага при изготвяне на план за действие и следи за изпълнението на препоръките. Участва в одитни ангажименти за консултиране, чрез даване на съвети, мнения и др., с цел добавяне на стойност, подобряване на управлението и на процесите на управление на риска и контрола. Докладва за всички случаи, в които е била ограничена дейността на вътрешния одит. Подпомага изготвянето на Статут на ЗВО, Стратегически и Годишен План за дейността по вътрешен одит, Междинен и Годишен Доклад за дейността по вътрешен одит, оценката на процесите по идентифициране, оценяване и управление на риска, оценяването на всяка нова система за финансово управление и контрол, както и на всяка промяна на структури и функции в Общината. Изпълнява учебните планове за повишаване на квалификацията. Не разгласява и не предоставя информация, станала му известна при или по повод осъществяването на дейността му, освен в случаите, предвидени в закон.
6.2.Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за длъжността при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
6.3.Информация за начина на определяне на размера на основната заплата
Минимален размер на основната заплата – 620,20 евро.
Индивидуалната основна месечна заплата се определя в зависимост от професионалния опит, надвишаващ минималния за длъжността в рамките на съответната степен на нивото на основната месечна заплата за длъжността.
6.4.Вид правоотношение: служебно.
7. Копие от Обявлението, списъци или други съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват на Таблото за обяви в административната сграда на Община Велинград, на адрес: гр. Велинград, бул. “Хан Аспарух” № 35 и ще се публикуват на електронната страница на Община Велинград в интернет, на адрес: www.velingrad.bg.
