СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
рег. № 8121р-17496/24.09.2025 г., екз. № ед.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I. от заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-10742/19.09.2025 г., обявява конкурс за 1 (една) вакантна длъжност
СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ
в отдел ,,Правно обслужване и административни услуги на български граждани“ при дирекция ,,Български документи за самоличност“ - МВР, длъжностно ниво 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 4.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен: „магистър“;
2. Области на висшето образование: социални, стопански и правни науки, съгласно т. 10 от приложението към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи (ПУДМВР);
3. Професионално направление: право с придобита юридическа правоспособност, съгласно т. 10 от приложението към чл. 108 от ПУДМВР;
4. Минимален професионален опит: 2 години и/или минимален ранг IV младши;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документ за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавна администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 48, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 38 42 и 02/982 43 62.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Осигурява правно-нормативно обслужване на дирекцията;
- Осъществява методическо ръководство, помощ и контрол на териториалните звена „БДС“ за изпълнение на задачите по административно обслужване на български граждани и прилагането на предвидените в закона мерки за административна принуда спрямо български граждани;
- Осъществява процесуално представителство пред органите на съдебната власт във връзка с дейността на дирекцията;
- Участва в съставянето на проекти за нормативни актове, както и дава становища по проекти за нормативни актове, изпратени за съгласуване от други структури на МВР или външни ведомства;
- Участва в изготвянето на проекти за изменение на нормативни актове, регламентиращи реда и условията за предоставяне на административни услуги на български граждани и налагане на мерки за административна принуда на български граждани;
- Участва в обучението на състава на ДБДС и териториалните звена „ДБДС“ по въпросите на административното обслужване на българските граждани;
- Участва в дейността на работни групи и комисии;
- Участва в изготвянето на предложения за награждаване на служителите;
- Дава мнения по законосъобразността, изготвя/съгласува проекти на вътрешноведомствени актове;
- Съгласува заповеди за прилагане на принудителни административни мерки по Закона за българските лични документи ЗБЛД;
- Съгласува постановленията за налагане на административни наказания за нарушения, предвидени в Закона за българските лични документи;
- Осигурява правилното прилагане на нормативните актове, чрез даване на консултации, разяснения и подготвя указания за тълкуването или приложението на нормативни актове или отделни текстове от тях, свързани с дейността на дирекцията;
- Извършва проверки на изготвени документи от служители на ДБДС, свързани с правни решения;
- Отговаря на писма-запитвания, получени по ИНТЕРНЕТ, свързани с въпроси по издаването на български лични документи и наложени принудителни административни мерки по ЗБЛД;
- Извършва проверки и изготвя становища по заявления, питания, жалби, молби и сигнали от служители и граждани по въпроси от компетентността на дирекцията.
- Носи отговорност за собствената си безопасност, както и тази на лицата, които могат да пострадат от неговите действия или бездействия;
- Познава дейността и правомощията на основните структурни звена на МВР;
- Познава основите, принципите, целите и задачите на информационната дейност в МВР и информационните фондове, съобразно функционалната си компетентност;
- Познава европейските актове, законите, правилниците и инструкциите, регламентиращи дейностите, свързани с режима на издаване на български лични документи;
- Познава разпоредбите на Закона за държавния служител и Закона за администрацията, АПК, Кодекса на труда, КСО и други нормативни документи, касаещи служебните и трудовите правоотношения;
- Спазва изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и подзаконовите нормативни актове в областта на защита на класифицираната информация;
- Спазва трудовата дисциплина, установения ред и разпоредбите на нормативните актове по безопасността, хигиената на труда и противопожарната охрана;
- Спазва изискванията на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
- Спазва технологичните правила за работа с технически средства;
- Спазва изискванията на нормативните документи по защита на класифицираната информация;
- Изпълнява качествено и в срок поставените задачи;
- Изпълнява и други служебни задачи, възложени от ръководството, съобразно определените за длъжността компетентности.
VI. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1850 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІI. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІI. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интернет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: …./п/……
Лилия Бочева