Главен юрисконсулт
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД09-1585 / 04.07.2025 г. на министъра на образованието и науката
СЕ ОБЯВЯВА КОНКУРС
За длъжността „главен юрисконсулт“ в отдел „Административно-правно, финансово-стопанско и информационно обслужване“ (АПФСИО), Регионално управление на образованието (РУО) – Шумен
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „магистър“, присъдена професионална квалификация „Юрист“
- минимален професионален опит – 3 години придобит в области на дейност, за които се изисква юридическо образование и юридически стаж или
- минимален ранг – IV младши
1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- професионална област на висше образование – „Социални, стопански и правни науки”, професионално направление от Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления „Право“
- придобита юридическа правоспособност
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
Документите, включително и на подадените по електронен път се представят в 11-дневен срок, считано от 11.07.2025 г. до 17:30 ч. на 21.07.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1 лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Регионално управление на образованието – Шумен, ул. „Цар Калоян“ № 1, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа или
- Министерството на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
- Телефони за контакт: 054/800 373; 0878 490 108 и 02/9217 556.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС)
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалния опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.)
Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.5. Копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност.
4.6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – информационното табло в сградата на Регионално управление на образованието – Шумен, и електронните страници на РУО – Шумен, и МОН.
6. Кратко описание на длъжността:
Основната цел на длъжността „главен юрисконсулт“ е да осъществява процесуално представителство, изразява становища и прави предложения за решаване на правни въпроси, свързани с дейността на РУО. Оказване на правна помощ за законосъобразно осъществяване правомощията на началника на РУО и подпомагане осъществяването на контролната дейност на РУО. Осъществяването на процесуално представителство пред съда по пълномощие на началника на РУО, на главния секретар или на министъра на образованието и науката. Изготвя правни становища по постъпили молби, жалби, сигнали и предложения.
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „главен юрисконсулт“ в РУО ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в РУО, както следва:
· в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 1 850,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
· в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 500,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
· в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 900,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години)
8. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
9. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.