ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
ОБЯВЛЕНИЕ
за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
Областен управител на област с административен център с адрес: гр. Велико Търново, пл. „Център“ № 2, тел. 062/600 839, 836, на основание чл. 10 a, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител /ЗДСл/, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, т. 1 и чл. 34, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/ и Заповед № РД-01-05-38/24.06.25г. на Областен управител на област Велико Търново,
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността:
„ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ“
в направление „Административен контрол“ в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“ /АКРРДС/ на Областна администрация - Велико Търново.
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
За длъжността „главен експерт“ съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията кандидатите трябва да притежава минимална образователно-квалификационна степен „бакалавър“. В конкретния случай кандидатите следва да имат предвид, че съгласно утвърдена длъжностна характеристика и заложено в същата изискване за притежаване на висше юридическо образование и юридическа правоспособност, следва да притежават минимална образователно-квалификационна степен „магистър“ и минимум 2 /две/ години професионален опит, по смисъла на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията или ранг IV младши /чл. 7, ал. 1, т. 6 от ЗДСл/.
2. Специфични изисквания за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове:
Кандидатите следва да отговарят на условията за назначаване на държавен служител, определени в чл. 7 от Закона за държавния служител.
3. Кратко описание на длъжността и допълнителни изисквания за нейното заемане, съгласно утвърдена длъжностна характеристика:
3.1. Основни цели на длъжността: Подпомага Областен управител при осъществяване на координация и контрол на работата на териториалните органи на изпълнителната власт и взаимодействието им с местната власт и изпълнението на актовете и действията на ръководителите на териториалните структури. Осъществяване на контрол за законосъобразност върху актовете и действията на органите на местното самоуправление и местната администрация. Осъществяване на задълженията на Областен управител по други специални закони. Области на дейност: административен контрол по законосъобразността и изпълнението на административните актове на териториалните звена на органите на изпълнителната власт, общинските съвети и общинските администрации на територията на областта; искания/заявления, жалби, протести, сигнали и предложения на физически и юридически лица; правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на Областен управител; процесуално представителство; дейности, свързани с правомощията на Областен управител по Закона за административно-териториалното устройство на Република България, Изборния кодекс и други специални закони.
3.2. С оглед функциите на длъжността, а именно осъществяване на контрол за законосъобразност върху актовете и действията на органите на местното самоуправление и местната власт и оказване на правна помощ и процесуално представителство по дела, свързани с осъществяваната дейност, кандидатът следва да притежава:
· Образователна степен – магистър;
· Професионална област – право с придобита юридическа правоспособност;
· Професионален опит – 2 години;
· Допълнителна квалификация/обучения: Компютърни умения.
4. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
4.1. На основание чл. 14, ал. 4 от НПКПМДС, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.
5. Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът за длъжността „главен експерт“ в направление „Административен контрол“ в дирекция АКРРДС, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от НПКПМДС, ще се проведе чрез:
· решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Областна администрация;
· интервю.
С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на Областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.
Кандидатите, постигнали на теста резултат над минималния, се допускат за участие в интервю, като се уведомяват чрез писмено съобщение или чрез електронна поща, ако са посочили такава, за датата, мястото и часа на провеждане на интервюто.
Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
6. Необходими документи за участие в конкурса:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3, към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС, което могат да получат в Центъра за административно обслужване на Областна администрация – Велико Търново /стая 201/ или да изтеглят от интернет страницата на Областен управител - https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
1.2. Към заявлението се прилагат:
1.2.1. Декларация от кандидата за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, а именно „декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност“ /по образец/;
Декларацията може да бъде получена в Центъра за административно обслужване на Областна администрация – Велико Търново /стая 201/ или изтеглени от интернет страницата на областен управител - https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
1.2.2. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
1.2.3. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова, служебна или осигурителна книжка);
1.2.4. Копия от документи, удостоверяващи придобит ранг като държавен служител, удостоверяващи притежаването на ранг – ІV младши, ако са работили по служебно правоотношение;
1.2.5. Други копия на документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността – удостоверения, сертификати за компютърни умения и др.
7. Място, срок и начин за подаване на документи за участие:
Документите за участие в конкурса се представят в срок от 10 календарни дни, съгласно чл. 10a, ал. 1, т. 4 от Закона за държавния служител, считано от публикуване на обявлението за конкурса в Административния регистър по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в портала за търсене на работа ZAPLATA.BG /https://www.zaplata.bg/ и на интернет страницата на Областен управител на област Велико Търново: https://vt.government.bg/, раздел„Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“, а именно в срок до 04.07.2025г. включително.
Заявлението и необходимите документи за участие в конкурса се подават от 9.00 до 17.30 часа на адрес: гр. Велико Търново, пл. „Център” № 2, в Центъра за административно обслужване /стая 201/ на Областна администрация – Велико Търново, лично от кандидатите или от техни упълномощени представители.
На основание чл. 17, ал. 6 от НПКПМДС, документите за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност и документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит, които се изискват за длъжността, може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: [email protected] или чрез Системата за сигурно електронно връчване /https://edelivery.egov.bg/. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информацията за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове и длъжностната характеристика.
При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса:
Информационното табло в партера на сградата на Областна администрация – Велико Търново и на интернет страницата на Областен управител на област Велико Търново: https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
9. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималния размер на основната заплата е 1077 лв. Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за работната заплата на служителите в Областна администрация – Велико Търново.
10. Лице за контакт:
Лилия Георгиева, старши експерт в дирекция АПОФУС, тел. 062/600 839, 836; 062/611 136.