Началник отдел „Разрешителни и регистри“
Минималните изисквания са: образователна степен – магистър-инженер; професионална квалификация: природни науки (биологически науки, науки за земята), инженерни науки (екология); технически науки; професионален опит: 3 години; допълнителна квалификация/обучение: компютърна компетентност: Задължително: добро владеене на МS Word, MS Excel, MS PowerPoint, Internet, Препоръчително: ГИС; ползване на MS Access, бази данни, програми за редакция и други, имащи отношение към работата; чужди езици: препоръчително: английски език - работно ниво на владеене, писмено и говоримо; познаване националното и Европейското законодателство в областта на водите и околната среда.
Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика: Ръководи дейността на отдела като планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на задачи, произтичащи от Закона за водите и съпътстващите го подзаконови нормативни документи.
Области на дейност: Приемане, разпределяне и придвижване на преписки по заявления за издаване на разрешителни; Оказване методическа помощ и контрол при оценяване достоверността и пълнотата на предпроектни проучвания и обосновки на водовземането и на исканите водни количества; Контролиране сроковете и качеството на подготвените становища и разрешителни за водовземане и ползване на повърхностни и подземни водни обекти, както и за изграждане и експлоатация на геотермални системи за плитки геотермални ресурси, когато това се изисква по реда на Закона за енергията от възобновяеми източници; Организира своевременната подготовка на решенията за изменение, продължаване или прекратяване на разрешителните; Съгласуване на инвестиционни намерения, подготвяне на становища и проекто-разрешителни по Закона за водите; Подпомагане изготвянето, актуализирането и прилагането на Плана за управление на речните басейни (ПУРБ) и Плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) на ниво район на басейново управление на водите, и Морската стратегия на Р България; Проследяване на дейностите, свързани с разрешителните за водовземане и ползване на повърхностни води, и водовземане от подземни води и тяхното законодателно съответствие със законодателството по отношение на управлението на защитените зони на територията на Черноморския басейнов район и в морските пространства на Република България.
Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са: Писмено заявление за участие в конкурса (съгласно Приложение №3 към чл. 17 от НПКПМДС). Към заявлението се прилагат:
- Декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
- Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова или служебна книжка);
- Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Документите следва да бъдат представени на адрес: гр. Варна, ул. „Александър Дякович” 33, Център за административно обслужване. Работно време: всеки работен ден от 9.30 ч. до 17.30 ч. Подаването на документите се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник до 10 дни след публикуване на обявата в специализиран сайт за търсене на работа. Документите могат да се подават и по електронен път на електронната поща на Басейнова дирекция „Черноморски район“, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Басейнова дирекция.
За размера на основната заплата се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалният опит на кандидата. Индивидуалните основни месечни заплати на служителите на пълно работно време се определят в рамките на минималния и максималния размер на ocнoвнaтa месечна заплата за съответното ниво и степен на основната месечна заплата по приложение № l към Наредбата за заплатите в държавната администрация.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на РБългария, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Срок за подаване на документите: 07.05.2024 г.