Старши експерт в направление „Управление на отпадъците и опазване на почвите”
1. Минимални изисквания, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование –бакалавър;
- професионален опит 1 година или придобит IV младши ранг като държавен служител.
- ранг/специфично наименование – IV младши ранг като държавен служител.
2. Специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност:
- кандидатът трябва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител
* Съгласно условията, посочени в чл. 7, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител:
За държавен служител може да бъде назначено лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е народен представител;
- е съветник в общински съвет - само за съответната общинска администрация;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение, освен като преподавател във висше училище;
- работи по друго служебно правоотношение, освен при условията на чл.16а, ал.4 или чл. 81б.
3. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- кандидати със специалност в областта на икономика, екология, технически науки, химия са с предимство;
- кандидати притежаващи шофьорска книжка категория „В“ са с предимство.
4. Начин на провеждане на конкурса:
- писмен тест за установяване познанията на допуснатите кандидати
- интервю.
5. Необходими документи и образци за участие в конкурсната процедура:
- заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители /НПКПМДС/;
- копия от документи за придобитата образователно - квалификационна степен. документ за допълнителна квалификация, ако има такава;
- копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит (трудова, служебна или осигурителна книжка, придружени с длъжностна характеристика, ако заеманата длъжност не съответства на изпълняваните функции);
- документ, доказващ умения за компютърна грамотност, при наличие на такъв.
6. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
7. Събиране и систематизиране на информация и издаване на разрешителни и регистрационни документи за извършване на дейности, включващи събиране, транспортиране, съхраняване, оползотворяване и/или обезвреждане на отпадъци, когато дейностите се извършват на територията на РИОСВ - Стара Загора и събиране и систематизиране на информация във връзка управление на масово разпространени отпадъци. Контрол на битови, производствени, строителни и опасни отпадъци, биоразградими отпадъци и утайки от ПСОВ, на отпадъци от опаковки, отработени масла и отпадъчни нефтопродукти, излезли от употреба батерии и акумулатори, отпадъци от електрическо и електронно оборудване, излезли от употреба гуми и излезли от употреба МПС. Разработване на експертни анализи, изготвяне на становища и осъществяване на контрол по експлоатацията на регионални и общински депа и свързан с подготовката на документи за вземане на управленски решения и прилагане мониторинг по закриване и рекултивация на общински депа и опазването на почвите. Осъществяване на контрол върху регионалните и фирмени системи за управление на битови, производствени, строителни и опасни отпадъци. Работа с Национална информационна система „Отпадъци“ (НИСО).
8. Формиране на основната месечна заплата:
Размерът на основната заплата, определена за длъжността е от 1077 лв. до 2200 лв.
9. Минимален размер на основната заплата: 1700 лв.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
10. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурсната процедура:
- Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.
- При подаване на документите лично или чрез пълномощника, кандидатите се уведомяват за пречките за назначаване посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
- Документите може да се подават и по електронен път на адрес: [email protected], като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. С входящ номер и дата се регистрират в Регионална инспекция по околната среда и водите – гр. Стара Загора само заявления, към които са представени всички посочени документи и образци за кандидатстване. Документи, подадени на електронната поща без да са подписани с квалифициран електронен подпис няма да се разглеждат от конкурсната комисия.
- Документите се подават в сградата на РИОСВ – Стара Загора, ул. „Стара планина“ № 2, партер/„Център за административно обслужване“, всеки работен ден от 09:00 часа до 17:30 часа;
- Краен срок за подаване на документи: 29 август 2025 г. | 17:30 ч.