СТАРШИ СЧЕТОВОДИТЕЛ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и заповед № 8121К-4734/16.04.2024 г. за обявяване на конкурсна процедура, в качеството си на оправомощено лице, съгласно МЗ № 8121з-477/09.04.2024 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност
СТАРШИ СЧЕТОВОДИТЕЛ
в сектор ,,Административен“ към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Стара Загора при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР, длъжностно ниво: 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 6
I. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен - „бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Област на висшето образование - социални, стопански и правни науки;
3. Професионално направление - икономика;
4. Минимален професионален опит - 1 година и/или минимален ранг IV младши;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл);
6. Кандидатите да отговарят на чл. 18 от Закона за счетоводството.
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
II. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
III. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец.
3. Копие на документ за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за присъден ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция ,,Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация - 02/9821209.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- подпомага главния счетоводител при организирането, ръководенето и контрола на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол;
- при отсъствие на главния счетоводител съставя и подписва отчети за ежемесечно, тримесечно и годишно изпълнение на бюджета;
- приема и проверява по форма и същество първичните счетоводни документи за извършените стопански операции;
- стриктно спазва принципите на счетоводството при осчетоводяване на документите по съответните счетоводни сметки, за чието водене отговаря и ги въвежда в счетоводния софтуер;
- проверява и отговаря за правилното отразяване на извършените разходи по счетоводните сметки, параграфи, подпараграфи и разнасянето им по счетоводните книги и регистри на дирекцията;
- проверява всички представени документи, относими към съответното плащане на задължение на дирекцията и изготвя платежни нареждания към доставчици на стоки и услуги;
- участва в комисии за извършване на проверки на материалноотговорни лица, инвентаризации и други, съобразно притежавана компетентност;
- завежда касата на дирекцията, материално отговорно лице - приема, отчита, раздава и съхранява парични средства и документи, като задължително спазва инструкциите, обезпечаващи опазването им;
- извършва касови операции само след надлежно оформени, приходно-разходни документи, води касови книги по форма и ред, установени с нормативните актове, сверява наличните парични суми с касовия остатък;
- отговаря за правилното и вярното ежедневно и периодично отчитане на приходите и разходите;
- участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;
- отговаря за своевременното изготвяне на отчети, информации, справки и др. подобни и срочното им представяне на висшестоящия разпоредител с бюджет;
- отговаря за своевременното представяне на изискуемите данъчни документи;
- изисква от всички материално отговорни лица да спазват установения ред за оформяне на предвидените първични отчетни документи, заповеди и др. и срочното им представяне на отговорните длъжностни лица от съответното финансово звено;
- съставя първични и вторични счетоводни документи;
- спазва финансовата и платежна дисциплина;
- работи с програмни продукти свързани със счетоводната отчетност;
- взаимодейства и контактува с другите структури на ГДПБЗН и МВР, подотчетните лица, банковите клонове, фирми, организации и учреждения във връзка с изпълнение на функционалните си задължения.
- своевременно осчетоводява документите по съответните синтетични и аналитични сметки, за чието водене отговаря;
- проверява правилното оформяне на документите по заплащането на труда и срочното им предаване за осчетоводяване;
- изготвя и съхранява авансовите и месечните ведомости за заплати;
- работи със софтуерния продукт по заплащането на труда, въвежда информация за промени в месечните възнаграждения, удръжките върху тях и следи за точното им отразяване в разплащателните ведомости;
- оформя трудовите книжки за лицата, работещи по трудово правоотношение;
- изготвя удостоверения за: трудов стаж, осигурителен доход и други, служебни бележки и необходимите документите при пенсиониране на служителите;
- води тетрадка за заповедите на уволнените служители;
- изготвя справки за доходите на служителите за банки и други юридически лица;
- отговаря за правилното прилагане на нормативните и вътрешноведомствените актове, уреждащи заплащането на труда на служителите в МВР, начисляването на удръжките върху заплатите и превеждането им по предназначение; изплащането на обезщетения, помощи, награди, командировъчни пари и други суми, уредени в ЗМВР и други нормативни актове.
VІ. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1: от 933 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VIІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.