ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (координатор) в сектор „Координация и системно администриране“ към отдел „Районен център 112 – София“
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул. „Шести септември“ № 29,
рег. № 8121р-15289, екз. № 1
18.08.2025 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от МЗ № 8121з-68/22.01.2025 г., за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, и заповед № 8121К-9979/07.08.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна бройка за длъжността
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (координатор)
в сектор „Координация и системно администриране“ към
отдел „Районен център 112 – София“ при дирекция „Национална система 112“-МВР, длъжностно ниво: 7, съгласно Класификатора на длъжностите в МВР,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 3
I. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Област на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
3. Професионално направление - съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Минимален професионален опит - 3 години и/или придобит минимален ранг IV младши.
IІ. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Познава и използва функционалните възможности на информационно-комуникационната система на НС 112.
- Подпомага работата на операторите, проверява въведените от тях данни в електронните картони на спешните повиквания и при необходимост нанася корекции. При необходимост приема повиквания.
- Анализира и предава обработената информация за инцидентите към компетентните служби за спешно реагиране и други служби и ведомства, съгласно утвърдените правила и методически указания.
- Взема решения в сложни ситуации и координира действията на РЦ 112 с всички служби, ангажирани в процеса на обслужване на спешните случаи.
- Следи за своевременното приемане на инцидента от дежурните в службите за спешно реагиране и при липса на обратна информация в електронния картон предава инцидента по телефон или радиовръзка.
- Предава към службите всяка новопостъпила информация за инцидента.
- Проследява цялостното развитие на инцидента и обмена на информацията по случая.
- При необходимост осъществява конферентна връзка между подаващият сигнала и дежурен в съответните служби.
IІI. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност.
- Интервю.
IV. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1950 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл);
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие от други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник в 10 (десет) дневен срок от публикуване на обявлението, всеки работен ден от 8:30 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:00 ч. на адрес: гр. София, ул. „Никола Габровски“ № 30.
Телефон за справки и допълнителна информация - 02/96010327.
Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР и на дирекция „Национална система 112“ - МВР, за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /п/
Лилия Бочева