СТАРШИ ЕКСПЕРТ
СТАРШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Управление и отчитане на разходите с бюджетни и европейски средства“
към отдел „Финанси“
при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ - МВР,
длъжностно ниво: 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 5
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Минимален професионален опит - 2 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
3. Области на висшето образование - Социални, стопански и правни науки;
4. Професионално направление - икономика;
5. Специалност - от посоченото професионално направление;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията на член 18 от Закона за счетоводството;
7. Кандидатите да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител;
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- подпомага началника на сектора при организирането, ръководенето и контрола на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол в ГДПБЗН;
- редовно и правилно води текущата счетоводна отчетност на Главната дирекция;
- приема и проверява по форма и същество първичните счетоводни документи за извършените стопански операции;
- контролира, проверява и отговаря за правилното отразяване на получените счетоводни документи по счетоводните сметки, параграфи, подпараграфи и ги въвежда в счетоводния софтуер, като стриктно спазва принципите на счетоводството;
- проверява и обработва представените документи, относими към съответното плащане на задължение на дирекцията и изготвя платежни нареждания към доставчици на стоки и услуги;
- осъществява контрол по сключените договори на ГДПБЗН - МВР, стриктно съблюдава изпълнението им във финансовата част и ненадвишаване рамките на определените финансови средства;
- спазва изискванията на действащия сметкоплан и отговаря за правилното отразяване на счетоводните операции;
- съставя и подписва първични и вторични счетоводни документи, отчети и други;
- спазва финансовата и платежна дисциплина;
- не допуска преразход по параграфите и следи за законосъобразно разходване на отпуснатите средства;
- завежда на счетоводен отчет активите на дирекцията и изисква своевременното отчитане на отпуснатите авансово парични средства;
- участва съобразно възложените му функции в работата на системата за електронни бюджетни разплащания /СЕБРА/ в МВР.
- контролира и отговаря за правилното прилагане на нормативните документи, уреждащи заплащането на труда, заплащането на обезщетения по ЗМВР и Кодекса на труда, помощи, награди, командировъчни и други;
- изготвя и оформя документите, свързани с финансовата дейност и срочното им представяне за осчетоводяване;
- извършва анализ на счетоводните сметки, за които отговаря;
- изготвя становища, обосновки, докладни записки и други по определени въпроси, свързани с финансовото обезпечаване дейността на ГДПБЗН-МВР, като предлага и варианти за решения;
- участва в изготвянето на отчетни форми за ежемесечното, тримесечното и годишно изпълнение на бюджета на главната дирекция, анализира резултатите от финансовата дейност.
- участва в комисии за извършване на проверки на материалноотговорни лица, инвентаризации и други, съобразно притежаваната компетентност.
- оказва методическа помощ на материално отговорни лица в дирекцията и изисква от тях да спазват установения ред за оформяне на предвидените първични отчетни документи, заповеди и др. и срочното им представяне на отговорните длъжностни лица от съответното финансово звено;
- взима участие при разработването на вътрешна инструкция за документооборота;
- работи с бланките под строг отчет по установения ред в МВР;
- работи с програмни продукти свързани със счетоводната отчетност;
- участва в екипите за управление и изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
- участва в работата на комисии за избор на изпълнител по обществени поръчки, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
- участва в процеса по изготвянето на финансово досие по изпълнението на договори, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
- участва в процеса по разработване на експертни становища, отчети и други документи, свързани с управлението и изпълнението на проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
ІІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1 - от 1077 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция ,,Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация: 02/9821205.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.