ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и заповед № 8121К-4735/16.04.2024 г., в качеството си на оправомощено лице, съгласно заповед № 8121з-477/09.04.2024 г. на министъра на вътрешните работи, относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
в сектор „Възстановяване и подпомагане“
при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР,
длъжностно ниво: 7, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 3
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Минимален професионален стаж - 3 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
3. Области на висшето образование – технически науки, социални, стопански и правни науки – съгласно т. 11 от Приложението към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на МВР;
4. Професионални направления – архитектура, строителство и геодезия; проучване, добив и обработка на полезни изкопаеми; обществени комуникации и информационни науки; икономика; администрация и управление – съгласно т. 11 от Приложението към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на МВР;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от Закона за държавния служител.
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
ІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
III. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция ,,Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация: 02/9820205.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- подпомага работата на началника на сектора, като в случаите, при които със заповед е определен да го замества, изпълнява функции по ръководство и контрол, възложени със заповедта;
- преглежда исканията за финансиране от резерва на държавния бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия за съответствие с изискванията на Правилника за организацията и дейността на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет (Комисията) и при установяване на нередовности изготвя предложения за тяхното отстраняване;
- оценява исканията за финансиране в съответствие с притежаваната професионална квалификация и критериите от Правилника за организацията и дейността на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет;
- участва в изготвянето на доклади относно предоставянето на средства от държавния бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последици от бедствия;
- участва в изготвянето на проекти на актове на Министерския съвет за одобряване на разходи/трансфери от резерва за непредвидени и/или неотложни разходи за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последици от бедствия;
- поддържа база данни и изготвя справки за заявените и отпуснати средства от резерва за непредвидени и/или неотложни разходи за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последици от бедствия;
- участва в работни групи за изработване на планове, проекти на нормативни актове, програми и теми, свързани с предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия;
- при възлагане участва в проверки по внесени искания за финансиране от държавния бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия;
- обработва информацията от деловодната система на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет;
- съхранява текущите преписки за разглеждане от Комисията;
- извършва проверки и проучвания по сигнали на граждани и юридически лица, свързани с дейността на Комисията;
- преглежда и обобщава отчети за усвояването на средствата за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия.
VІ. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лева до 1950 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.