ФИНАНСОВ КОНТРОЛЬОР
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29
Рег. 8121р-12741, Екз. № единствен 08.07.2025 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), МЗ № 8121з-68/22.01.2025 г. относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед рег. № 8121К-9193/02.07.2025 г., обявявам конкурс за 1 (една) вакантна длъжност:
ФИНАНСОВ КОНТРОЛЬОР
към Регионална дирекция „Гранична полиция“ – Русе при Главна дирекция „Гранична полиция“ – МВР, длъжностно ниво: 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 5.
I. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен - „магистър“;
3. Област на висшето образование: съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление: съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Професионален опит: 2 години или минимален ранг IV младши;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Поверително”.
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III.Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен,
допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. Организира и осъществява предварителен финансов контрол по смисъла на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, текущ и последващ вътрешен финансов контрол в РДГП Русе;
2. Прилага нормативните актове, уреждащи бюджетната, финансово - стопанската и отчетната дейност на организациите, трудовото законодателство, Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Закона за обществените поръчки, Закона за държавната собственост и правилника за неговото прилагане, Закона за задълженията и договорите, Закона за счетоводството, Закона за защита на класифицираната информация и правилника за неговото прилагане, Закона за Министерство на вътрешните работи и следи измененията на посочената нормативна уредба;
3. Осъществява предварителен контрол за законосъобразност по смисъла на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор. Следи за законосъобразност преди поемане на задължение от директора на регионалната дирекция (или друго длъжностно лице, отговорно за вземане на съответното решение/извършване на съответното действие), по ред и начин, определени в системата за финансово управление и контрол в РДГП;
4. Проверява всички представени документи, факти и обстоятелства, относими към съответното поемане на задължение контрол в съответствие със СФУК (система за финансово управление и контрол;
5. Организира процедури, действия и проверки на документи и други източници на информация за осъществяване на контролна дейност за законосъобразност преди поемане на задължения и преди извършване на разход, като разработва, съгласува и прилага превантивни дейности, които пречат да възникнат нежелани събития и включват мерки за избягване на предвидените отклонения и проблеми преди тяхното настъпване;
6. Организира процедури, действия и проверки за осъществяване на разкриващи дейности по установяване на възникнали нежелани събития и своевременно сигнализиране на
непосредствения ръководител;
7. Организира процедури, действия и проверки за осъществяване на коригиращи дейности, включващи мерки за предотвратяване и преодоляване на последиците от настъпили нежелани събития;
8. Осъществява контрол по спазване на процедурата, реда и срока за делегиране на правомощия при упражняване на системата на двойния подпис, гарантиращ, че поемането на задължението е извършено от оторизирани лица и е спазена финансовата и бюджетната дисциплина;
9. Проверява всички представени документи и други източници на информация, относими към съответния разход, за наличието на следните основни условия: съответствието на извършването на разхода с изискванията на приложимото законодателство, вътрешните правила, заповеди, методически указания; съответствието на разхода с поетото задължение; компетентността на лицето, което разпорежда извършването на разхода, включително при делегиране на правомощия; наличието на документите, необходими за извършване на съответния разход;
10. Участва в провеждането на процедури за преглед на дейностите и операциите, извършва най-малко веднъж годишно периодичен преглед на СФУК на структурата;
11. Проверява документи по СФУК, а при необходимост и оригинални документи, данни и други източници на информация, включително и електронни, свързани с поемането на дадено задължение и/или извършването на даден разход;
12. По негова преценка, извършва проверки на място с цел потвърждаване или отхвърляне на доказателства за функциониране на СФУК или законосъобразността на дадено задължение/разход;
13. Докладва на директора за допуснати административни слабости, пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами и нередности;
14. Подпомага идентифицирането, оценката и управлението на рисковете, застрашаващи постигането на целите на регионалната дирекция;
15. Извършва наблюдение, оценка и актуализиране на системата за финансово управление и контрол и предприема мерки за подобряването й в изпълнение на препоръки от проверяващи органи;
16. Осъществява контролни функции преди извършване на всеки разход като проверява:
- Верността на първичните счетоводни документи, включително правилното изчисление на количествата и сумите в тях – информационното съдържание на стопанската операция, достоверно и точно ли е отразена в счетоводния документ, съдържа ли първичният счетоводен документ определените задължителни реквизити;
- Проверява всички представени документи, относими към съответния разход, за наличието на следните основни условия:
- Съответствието на разхода с поетото задължение – съвпадат ли размерът и видът на разхода с поетото задължение;
- Компетентността на лицето разпоредило извършването на разхода има ли право да управлява и да се разпорежда с имуществото на дирекцията. В случай на делегирани правомощия проверява валидността и обхвата им;
17. Осъществява предварителен контрол при командироване на служители на дирекцията в страната и чужбина;
18. Осъществява предварителен контрол за спазване на изискванията на законодателството по отношение на провеждане на процедури за отдаване под наем на движими вещи и недвижимо имущество, договори за продажба на движими вещи и предоставяне на услуги от структурните звена на РДГП-Русе;
19. Осъществява предварителен контрол относно спазване на изискванията на законодателството за реда и начина на разпореждане с имуществото, включително определяне на размера на постъпленията;
20. Осъществява предварителен контрол преди изплащане на разходи за възнаграждения на служители за осъществяване на съвместен граничен контрол, за осъществяване на дейности в областта на трансграничното полицейско оперативно сътрудничество и за съвместно патрулиране с румънските гранични органи, на територията на Румъния;
21. Осъществява предварителен контрол върху отчитането на положения труд извън редовното работно време, положения нощен труд, труд на официални празници, време на разположение и левова равностойност на безплатна храна;
22. Осъществява предварителен контрол върху постановленията за определяне на разходи и възнаграждения на преводачи и вещи лица по досъдебното производство, като следи за спазването на нормативните и вътрешните документи, свързани с това;
23. Осъществява предварителен контрол при определяне на основните и допълнителните възнаграждения на служителите съобразно нормативните и вътрешните документи;
24. Осъществява предварителен контрол по отношение на изплащане на допълнителни възнаграждения за специфични дейности и специфични условия на труд, левова равностойност на храна, пътни пари след ползване на платен годишен отпуск;
25. Осъществява предварителен контрол при определяне размера на обезщетенията на служителите съобразно нормативните и вътрешните документи
26. Формира становище по законосъобразността по отношение на извършения предварителен контрол:
- при одобрение, длъжностното лице (финансов контрольор) изразява мнението си преди и при поемане на задължение или извършване на разход, чрез полагане на подпис и дата върху документите, удостоверяващи изпълнението на предварителния контрол;
- при отрицателно становище, изразява същото в писмен вид с подробни мотиви;
27. Произнася се (дава мнение) по отношение на законосъобразността преди и при поемане на задълженията и/или извършването на разходите от директора на РДГП - МВР на основата на осъществен предварителен контрол;
28. Документира извършените проверки и резултатите от тях по отношение на осъществен предварителен контрол за законосъобразност преди и при поемане на финансовите задължения или извършените разходи от директора на РДГП. Същите се отразяват в контролни листове, констативни протоколи, описи от извършени проверки на място и др., като задължително се подписват от лицето, извършило проверката и се посочват неговите имена, длъжност и дата;
29. При изпълнение на длъжностните си задължения, служителят има право да изисква и получава своевременна информация и необходимите документи и материали, включително да изисква изготвяне на конкретни справки, свързани с изпълнение на поставените му задачи;
30. Длъжностното лице (финансов контрольор), има право да откаже да се произнесе, когато не му се представи исканата от него информация/документи или същите са непълни и непълнотата им не е била отстранена след направено вече искане за допълването им;
31. Прави предложения пред директора на РДГП за подобряване организацията на работата с цел по-ефективно използване на финансовите средства;
32. Изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР.
V. Граници (от - до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1 - от 1077 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. Русе, бул. „Тутракан” № 100, в сектор „Човешки ресурси“ на Регионална дирекция „Гранична полиция“-Русе, всеки работен ден от 09:00 часа до 11:30 часа. Телефон за допълнителна информация и справки – 082/882723.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“– МВР - в Интернет и Интранет, и на информационното табло на Регионална дирекция „Гранична полиция“-Русе с адрес гр. Русе, бул. „Тутракан“ № 100.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” – МВР, за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /п/
Лилия Бочева