Старши експерт
О Б Я В Л Е Н И Е
Агенция “Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
За назначаване на държавен служител на длъжността „старши експерт“ – 1 щ. бр. в отдел „Административно обслужване“ в Областно пътно управление –Пловдив към Агенция „Пътна инфраструктура“
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
‒ Висше образование,
‒ Образователно-квалификационна степен: бакалавър;
‒ Професионален опит: не по-малко от 1 година, съгласно КДА и/или минимален ранг IV младши.
2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:
‒ Специалност, по която да е придобито образованието – предпочитана професионална област/направление: Икономика/финанси
‒ Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
‒ Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
‒ При назначаване индивидуалния размер на основната месечна заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 1077 лв. до 2700 лв. съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“, в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено, в което е ситуирана.
‒ Компютърна грамотност /MS Word, MS Excel, интернет приложения и др./
3. Кратко описание на длъжността:
- Събиране и систематизиране на финансова информация, обработка на база данни, свързани със счетоводното обслужване на управлението.
- Осъществява предварителен финансов контрол преди вземането на решения за поемане на задължение или за извършване на разход, като следи за законосъобразност на процесите, свързани са поемането на задължения и разплащания на извършените дейности в ОПУ.
- Осъществява предварителен контрол чрез проверка на документите и действията, свързани с поемането на задължение или с извършването на финансовия разход;
- Изказва становище относно законосъобразността при поемане на задължението или извършване на разхода;
- Проверява съответствието на размера и характера на задължението с целите, за които са отпуснати средствата от държавния бюджет; Одобрява или отхвърля предложенията на разпоредителя за поемане на финансово задължение или за извършване на плащане, съгласно регламентите на нормативната уредба;
- Изисква и има право на получаване на всички данни и документи, включително в електронен вариант, за целите на предварителен финансов контрол;
- Следи за полагане на системата за двоен подпис по ЗФУКПС по отношение на проекта/договора за обществена поръчка;
- При констатирано несъответствие с нормативните документи и отхвърлени предложения на разпоредителя за поемане на финансово задължение или за извършване на плащане, незабавно писмено и/или устно уведомява за мотивите прекия си ръководител;
- Подготвя отчет на резултатите от извършения предварителен финансов контрол, съгласно изискванията на ЗФУКТГС и други външни и вътрешни нормативни актове, както и по изискване от прекия ръководител;
- Изготвя доклади, писма, справки, становища и други документи, свързани с осъществяване на функционални задължения в рамките на компетенциите на длъжността.
4. Начин на провеждане на конкурса:
‒ Тест;
‒ Интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
Към заявлението се прилагат:
‒ Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
‒ Копия от документи за придобитата образователно - квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
‒ Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава, доказващ извършване на дейност в чужбина;
‒ Копие на документ, доказващ компютърна грамотност, при наличие на такъв.
Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: [email protected], като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път ‒ информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.
6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 454.
7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg.