СТАРШИ ЕКСПЕРТ в сектор „Финансово осигуряване“ при ОД МВР – Хасково
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14, ал. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, допълнена с МЗ № 8121з-1261/16.10.2025 г. и заповед № 8121К-11712/28.10.2025 г., обявявам конкурс за заемане на длъжността:
СТАРШИ ЕКСПЕРТ в сектор „Финансово осигуряване“ при Областна дирекция на МВР – Хасково, длъжностно ниво: 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво – 6.
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Да имат придобита минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование „бакалавър” по смисъла чл. 42, ал. 1, т. 1, буква “б” от Закона за висшето образование;
2.1 Области на висшето образование – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
2.2. Професионални направления – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
3. Да имат минимален професионален опит – 1 година или минимален ранг – IV младши;
4. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) до ниво на сигурност „Секретно“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Описание на длъжността:
1. Проверява размера на основните заплати и допълнителните възнаграждения посочени в заповедите, вярно и точно ги въвежда в автоматизирана информационна система „Труд и работна заплата“ (АИС ТРЗ);
2. Изготвя необходимите документи за дължимите обезщетения по ЗМВР, ЗДСл, КТ и КТД;
3. Проверява правилното оформяне на документите по заплащането на труда;
4. Въвежда промени по заплащането в ПП АИС ТРЗ, на основание постъпили в сектора първични документи, водещи до необходимите промени;
5. Изготвя служебни бележки и удостоверителни документи за трудов, осигурителен стаж и получавани възнаграждения;
6. Правилно изчисляване и отразяване на трудов /осигурителен/ стаж и професионален опит в ПП АИС- ТРЗ и при издаване на съответните образци, удостоверяващи положения труд;
7. Изготвяне на платежни нареждания за изплащане на възнагражденията;
8. Своевременно предоставяне на платежни бележки на служителите за начислени, респективно изплатени възнаграждения;
9. Отговаря за поддържането и съхраняването на финансовите досиета на служителите в ОДМВР - Хасково;
10. Получава и внася във финансови институции суми в брой в лева и валута;
11. Изплаща пари в брой след пълен преглед за правилното и точно комплектуване на разходните документи;
12. Да изплаща суми в брой на подотчетни лица, за които има заповед за такива и да контролира правилното оформяне на първичните документи от подотчетните лица;
13. Ежедневно събира заявки за касови разходи и изготвя документи за теглене от финансови институции в лева и валута;
14. Ежедневно равнява касовата наличност;
15. Предоставя достъп на назначената от главния счетоводител комисия за проверка на касовата наличност и съставяне на протоколи за наличност;
16. Отговаря за съхранението на ведомостите, находящи се в архивите на сектора и финансовите досиета на напусналите служители;
17. Подпомага главния счетоводител при организирането, ръководенето и контрола на финансова дейност по заплащането на труда;
18. Завежда регистъра на постъпилите в сектора болнични листове и своевременно ги обработва;
19.Въвежда и отговоря за своевременната обработка на постъпилите в сектора заявления за отпуск в ПП АИС- ТРЗ и следи за правилното попълване на реквизитите в тях.
ІІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
ІV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 – от 1077 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите от държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (при наличие на такива);
5. Копия на документи за придобит ранг (при наличие на такъв);
6. Копие на документ, удостоверяващ разрешения достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“ или съгласие за проучване.
7. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Документите могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник в 10-дневен срок от публикуване на обявлението всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14.00 ч. до 16.00 ч. на адрес: гр. Хасково, бул. „България“ № 85, сектор „Координация, административно и правно обслужване и човешки ресурси“ при Областна дирекция на МВР – Хасково, телефони за допълнителна информация и справки – 038/640444 и 038/640441.
Документите може да се подават по електронен път (e-mail – [email protected]), като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.