Старши експерт в дирекция "Местни данъци и такси" - Община Габрово
ОБЩИНА ГАБРОВО
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 10 от ЗДСл, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и
заповед № 1453/16.07.2025 г. на органа по назначаване
О Б Я В Я В А:
Конкурс за длъжността СТАРШИ ЕКСПЕРТ в дирекция "Местни данъци и такси"
Основна цел на длъжността:
- приемане и обработване на данъчни декларации, издаване на данъчни удостоверения;
- обработване на файлове от КАТ за моторни превозни средства;
- осъществяване на контрол по прилагане на данъчното законодателство чрез извършване на проверки;
- участва в процеса относно събиране на просрочени данъчни задължения, както и недекларирано недвижимо и движимо имущество.
Области на дейност:
- приема и обработва всички видове данъчни декларации по ЗМДТ;
- проверява декларирани данни от страна на данъчнозадължените лица;
- обработва файлове от КАТ за моторни превозни средства;
- изготвя отчети, справки, доклади и други за извършената работа;
- изпълнява и други задължения, възложени му от висшестоящ орган.
- Изисквана минимална степен на завършено образование:
- висше - бакалавър
- предпочитано професионално направление: администрация и управление; икономика
- Минимален професионален опит – 1 година в сферата на финансите или икономиката
или
минимален ранг – IV младши
- Специфични изисквания за заемане на длъжността, установени с нормативен акт: няма
- Допълнителни изисквания за длъжността:
- Аналитична компетентност
- Ориентация към резултати
- Работа в екип
- Комуникативна компетентност
- Фокус към клиента (вътрешен/външен)
- Дигитална компетентност - доказва се с практически изпит
- Професионална компетентност – много добро познаване на:
- Закон за местните данъци и такси (ЗМДТ);
- Данъчно-осигурителен процесуален кодекс (ДОПК);
- Закон за нарушенията и наказанията (ЗАНН);
- Наредба за определянето и администрирането на местните такси, цени на услуги и права на територията на община Габрово;
- Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Габрово;
- Закон за държавния служител;
- Закон за администрацията;
- Закон за местното самоуправление и местната администрация.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Размер на основната заплата, определена за длъжността - 1900 лв. (основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението).
- Брой работни места, за които се обявява конкурсът: 1
- Начин на провеждане на конкурса:
- Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията.
- Интервю.
- Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие – по образец (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители (НПКПМДС).
Към заявлението се прилагат:
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителня квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
- копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит или придобития ранг като държавен служител (при наличие на такъв).
2. Автобиография.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от кандидата или чрез пълномощник, като за изискваните копия се представят и оригиналите за сверка.
При подаване на документите служителите от отдел УЧР уведомяват кандидатите за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител, и им предоставят длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
Документите може да се подават по електронен път на e-mail: [email protected], като заявлението по ал. 2 и декларацията по ал. 3, т. 1 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай длъжностната характеристика и информация относно пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител, се изпраща на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
- Място за подаване на документите:
гр. Габрово, пл. ”Възраждане” № 3,
Община Габрово, отдел “Управление на човешките ресурси”, ет. І, стая № 110,
телефон за справки: 066/ 818 315; 066/818 370;
лица за контакти: Донка Гутева - старши експерт в отдел "Управление на човешките ресурси";
Ромина Цонкова - главен експерт в отдел “Управление на човешките ресурси”
- Краен срок за подаване на документите – 16.00 часа на 04.08.2025 г.
- Ден на публикуване: 23.07.2025 г.
- Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:
Съобщенията във връзка с конкурса ще се обявяват на таблото за обяви и съобщения в Център за административно обслужване в сградата на Община Габрово и на интернет страницата на Общината на адрес: www.gabrovo.bg.
Заявление и декларация за участие в конкурса може да изтеглите от прикачения файл след обявата, публикувана на интернет страницата на Община Габрово, раздел Актуално/Кариера.
Предоставянето на личните данни е доброволно, тяхното обработване, ползване в процеса по подбор и съхраняване ще се извършва в пълно съответствие със Закона за Защита на личните данни.