Главен експерт
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните служители и Заповед №СОА25-РД09-3221/03.07.2025г. на Кмета на Столична община.
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
за длъжността Главен експерт – 1 работно място в дирекция „Човешки ресурси“ към направление „Общинска администрация ” при Столична община.
Длъжностно ниво - 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 5
Минимални изисквания за длъжността:
образование – висше;
минимална образователна степен – бакалавър;
професионален опит – 2 години или придобит минимален ранг IV младши;
Допълнителни изисквания и квалификации:
-професионална област – Социални стопански и правни науки, Природни науки, математика и информатика.
-компютърна грамотност – Word, Excel,специализиран софтуер.
-Познаване на следните нормативни актове: Кодекса на труда, Кодекс за социално осигуряване, Закон за администрацията, Закон за държавния служител, Закон за здравословни и безопасни условия на труд. Кодекс за поведението на служителите в държавната администрация; Закона за местното самоуправление и местната администрация; Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители; Наредба за служебното положение на служителите в държавната администрация; Наредба за работното време, почивките и отпуските. Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация; Наредба за прилагане на класификатора на длъжностите в държавната администрация. Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще се проведе чрез:
-тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
-провеждане на интервю;
Необходими документи за кандидатстване:
-заявление за участие в конкурса – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
-декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
-копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и провоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобитото в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочва номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага ;
-копия на документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит /трудова/служебна/осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина/ или придобит ранг;
Кратко описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
-Разработване на експертни анализи, свързани с управлението и развитието на човешките ресурси в Столична община. Изготвяне на становища по проблеми, свързани с дейността на администрацията. Изготвяне на отговори и запитвания на физически и юридически лица. Дава съвети и мнения в областта на управление на човешките ресурси и административното обслужване.
-индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания;
-Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
Адрес и електронна поща за подаване на документи:
- документите ще се приемат в 14 /четиринадесет/ дневен срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община , ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07.30 часа до 19.30 часа;
- документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail.
Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: http//www.sofia.bg.
За информация: телефон 02/9377-496 - Дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.