„СЧЕТОВОДИТЕЛ“ (ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ) в дирекция „Административно-правна, финансово-стопанска дейност и човешки ресурси“
1. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1.1 образование – висше;
1.2 минимална образователна степен “ професионален бакалавър ....”;
1.3 професионална област – икономика и финанси;
1.4 професионален опит – не се изисква;
1.5 дигитална компетентност - МС Office, /Еxcel, Word/;
2. Допълнителни умения или квалификации, носещи предимство на кандидатите:
2.1 други специфични приложения и софтуер;
2.2 владеенето на чужди езици е пожелателно;
2.3 специфични изисквания за заемане на длъжността – не се изискват.
Във връзка с чл.14, ал.4 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
По отношение на кандидатите не следва да са налице пречките, визирани в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
3. Описание на длъжността:
3.1 Приема необходимите документи и подготвя проекти на трудови договори, изменения към тях и заповеди за прекратяване на трудови и служебни правоотношения;
3.2 Приема необходимите документи и подготвя административни актове за възникване, изменение и прекратяване на служебни правоотношения;
3.3 Организира и води обработването на документите на служителите в ОД “Земеделие“ - Велико Търново, като:
- съставя и поддържа личните досиета на служителите;
- изготвя, предлага за подпис и връчва на служителите заповедите за назначаване, промяна и прекратяване на правоотношенията;
- подпомага ръководителите на структурните звена при изготвянето на длъжностните характеристики, съгласно Наредба за длъжностните характеристики на държавните служители;
- запознава и връчва на новоназначените служители длъжностните им характеристики и всички вътрешно нормативни документи;
- изисква от служителите и кандидатите за работа всички необходими документи за първоначално назначаване на работа и последващи изменения;
- оформя служебните и трудови книжки, както и документи /УП2 и УП3/, необходими за пенсиониране на служителите;
- води регистър на издадените трудови и служебни книжки, отговаря за тяхното съхранение и предаване при прекратяване на правоотношението срещу подпис;
- отговаря за обучителния процес на служителите за повишаване на квалификацията и преквалификацията им.
- отразява движението на кадрите и промените в тяхното професионално-квалификационно развитие; Работи с модул „Човешки ресурси“ от програма Omega TIM Live;
3.4 Ежемесечно предоставя присъствена форма 76 на служителите в ОД “Земеделие“ Велико Търново и общинските служби по земеделие към нея, като предварително проверява тяхното съответствие с подадените данни от ОСЗ с действително отработеното време на служителите;
3.5 Поддържа в актуално състояние данните за структурата, незаетите длъжности, служебните правоотношения и обявленията за конкурси в Административния регистър;
3.6 Организира провеждането на конкурсни процедури и взема участие в конкурсните комисии;
3.7 Приема, обработва и обобщава постъпилите заявки за закупуване на канцеларски материали и офис консумативи, необходими за дейността на дирекцията;
3.8 Разпределя заявените канцеларски материали и консумативи и ги предоставя на служителите с приемо-предавателни протоколи или други съпроводителни документи;
3.9 Извършва дейностите по съхраняване на декларациите по чл.49, ал.1 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество на служителите от ОД „Земеделие“ – Велико Търново;
3.10 Изготвя писмени и дава устни справки по искане на ръководството, относно персонала и всички свързани с трудовите и служебни правоотношения въпроси;
3.11 Участва в организирането и извършването на инвентаризация на дълготрайните материални активи и точното отразяване на получените резултати; изготвя предложения за бракуване на същите и организира процедурата по бракуването им;
3.12 Докладва на прекия си ръководител за констатирани административни слабости, пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами или нередности; Оформя документално налагането на дисциплинарни наказания;
3.13 Следи за промените в нормативната уредба;
3.14 Подготвя данни необходими за изготвяне на месечни статистически отчети и попълване на статистически формуляри;
3.15 Разработва документи и създава организация, свързана със здравословни и безопасни условия на труд;
3.16 Спазва инструкцията за работа с личните данни и задълженията, произтичащи от нормативните актове при боравене и съхранение на личните данни на служителите;
3.17 Спазва правилата, определени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, Устройствения правилник на областните дирекции "Земеделие", Етичния кодекс за поведение на служителите в ОД „Земеделие”, Вътрешните правила за организацията и дейността на дирекцията;
3.18 Участва в разработването на вътрешни нормативни документи;
3.19 Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.
4. Начин за провеждане на конкурса:
тест - знания в областта на земеделието; администрацията; трудовите и служебните правоотношения и нормативната уредба, свързана с дейността на Министерството на земеделието и храните;
интервю – за установяване на уменията за работа с потребители и в екип; способността за анализ на информация; синтезирането й и представянето на резултати; способността да планира и организира собствената си работа.
- Необходими документи за кандидатстване:
5.1. заявление за участие в конкурса – по образец /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители/;
5.2. декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
5.3 заверени копия от документи, за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност;
5.4. заверени копия от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит или придобития ранг като държавен служител.