Mладши експерт (административно обслужване)
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
рег. № 8121р-21558, екз. № …..
24.11.2025 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I. от заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-12358/18.11.2025 г., обявява конкурс за 1 (една) вакантна длъжност
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ (административно обслужване)
в отдел ,,Програми и проекти“ при дирекция ,,Международни проекти“ - МВР, длъжностно ниво 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен - професионален бакалавър по ...;
2. Професионален опит - не се изисква и/или минимален ранг V младши;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Владеене на английски език на ниво не по-ниско от В2, съгласно Общата Европейска езикова рамка и т. 14 от приложението към чл. 108 от ПУДМВР.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към член 17, алинея 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по член 17, алинея 3, точка 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит (трудова или служебна книжка, удостоверения от работодател и др.) и областта на професионалния опит (длъжностни характеристики, служебни бележки от работодател и др.);
5. Копие на документ удостоверяващ владеенето на английски език на ниво не по - ниско от В2, съгласно Общата Европейска езикова рамка;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. "Шести септември" № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 7412 и 02/982 4362.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Изпълнява своите задължения в съответствие с нормативната уредба, регламентираща основните задачи и дейности на ДМП, европейското и националното законодателство, и правилата в сферата на усвояване на средства от ЕС или от други международни донори.
- Осъществява дейността си при спазване на процедури, гарантиращи, че всички документи, свързани с разходите и одитите по фонд „Убежище, миграция и интеграция“
2021-2027 (ФУМИ), фонд „Вътрешна сигурност“ 2021-2027 (ФВС), Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика 2021-2027 (ИУГВП), Швейцарско-българската програма за сътрудничество и Норвежки финансов механизъм
2022-2028 (НФМ), необходими за осигуряване на съответната одитна пътека, се водят съгласно изискванията.
- Предоставя за ползване административна документация, в съответствие с утвърдените правила и процедури и отговаря за правилното съхранение и наличие на документацията.
- Регистрира и отговаря за наличността и за правилното отчитане, приемане, използване, разпределяне, раздаване, събиране и съхраняване на явни материали.
- Следи за правилното оформяне и комплектуване при приемане на документи, подготвени за изпращане на други структури или външни адресати, като при необходимост се консултира с изпълнителите.
- Предава регистрираните документи, предназначени за ръководството на структурата и прекия си началник или ги насочва по системата за документооборот.
- Изпраща и приема документи по електронна поща до и от структурните звена на МВР.
- Извършва справочна дейност, свързана с документооборота в структурата.
- Предава подготвената изходяща кореспонденция с опис на куриер или друго упълномощено лице.
- Подрежда документи в дела или в сборове от документи и ги описва, подготвяйки ги за текущо съхранение или предаването им в архив.
- Приема и предоставя документи от/на служители на дирекцията и други структури, срещу подпис и отговаря за актуална информация относно местонахождението на всеки документ, свързан с изпълнението на финансови инструменти на ЕС.
- Осъществява дейности по административно обслужване на отдела и дирекцията, включително копирно-размножителна дейност, приемане и изпращане на документи по електронна поща, факс, предоставяне на спешни документи по опис до други структури на МВР или други администрации.
- Ползва автоматизираните информационни фондове, съобразно предоставения достъп.
- Спазва изискванията за защита на личните данни.
- При настъпване на обстоятелства, свързани с нарушаване сигурността на личните данни, незабавно информира управляващия информационния фонд.
- Изпълнява задачи и дейности по подпомагане ръководството на дирекцията при изпълнение на функциите му, включително справочно-информационна дейност, осъществяване на оперативна връзка с външни институции и структури на МВР, организиране на служебни съвещания и работни срещи, получаване и предаване на кореспонденция за директора, водене на отчет на отпуските на служителите на ДМП и др.
- Организира ежедневната дейност съобразно приоритетните задачи и с оглед качественото им изпълнение.
- Отговаря за публикуването в законоустановените срокове на информация и документи на интернет страницата на ДМП, когато е приложимо.
- Оказва съдействие при независими проверки, финансов контрол и одит от компетентни органи.
- Участва в дейностите, свързани с осигуряване на публичност по проекти по финансови инструменти на ЕС и други донори.
- Познава и спазва изискванията на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация.
- Изпълнява и други служебни задачи, възложени от ръководството, в рамките на притежаваната компетентност и предоставените му правомощия.
- Носи дисциплинарна отговорност при неизпълнение на нормативните и вътрешноведомствените актове по направление на дейност.
- Познава и спазва правилата за безопасни и здравословни условия на труд, съгласно проведени инструктажи.
- Спазва трудовата дисциплина, установения ред и изискванията на нормативните актове по безопасността, хигиената на труда и противопожарната охрана;
- Носи отговорност за собствената си безопасност и безопасността на околните при изпълнение на служебните задължения;
- Познава и спазва разпоредбите на Закона за защита на класифицираната информация и Правилника за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация;
- Незабавно информира служителя по сигурността на информацията на организационната единица, при настъпване на обстоятелства, свързани с нарушаване на изискванията за защита на класифицираната информация;
- Спазва технологичните правила за работа с технически средства;
- Познава, спазва и изпълнява съответните вътрешноведомствени актове (заповеди и разпореждания), издадени от министъра на вътрешните работи, заместник-министрите, главния секретар на .МВР и административния секретар на МВР, които са с общ адресат - отнасят се до дейността на всички структури или до всички служители на МВР.
- Познава основните нормативни актове, регламентиращи дейността на МВР.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІ. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІ. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интернет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: …./п/……
Лилия Бочева