СТАРШИ ЕКСПЕРТ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и заповед № 8121К-10992/30.09.2025 г., във връзка със заповед 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи, относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност,
СТАРШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Обществени поръчки“
към отдел „Управление на собствеността“ при
Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ - МВР,
длъжностно ниво: 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 5
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Минимален професионален опит - 2 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
3. Области на висшето образование - Съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Кандидатите да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител;
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. участва и самостоятелно изготвя документи, свързани с възлагането и провеждането на обществени поръчки, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” (ВП) с възложител директора на ГДПБЗН - МВР или упълномощено от него лице;
2. отговаря за хомогенността, пълнотата и логичната обвързаност на изготвяните отделните части и образци на документи - решения, обявления, покани и документации за обществени поръчки;
3. участва в изготвянето на необходимите документи, съгласно изискванията на ЗОП и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки на Министерство на вътрешните работи в рамките на предоставените от министъра задачи с възложител министъра на вътрешните работи или упълномощено от него лице.
4. съдейства за осигуряването на предвидимост, публичност, прозрачност и стриктно спазване на ЗОП в дейността по възлагане на обществените поръчки в ГДПБЗН - МВР;
5. участва в изпълнението на установения в ГДПБЗН ред за:
- публикуване на регламентираните в ЗОП документи в регистъра за обществени поръчки към Агенция за обществени поръчки (АОП) и спазване на съответните срокове;
- публикуването в Профила на купувача на ГДПБЗН - МВР на регламентираните в ЗОП документи и спазване на съответните срокове;
- изпращане на информация до АОП за сключения договор;
- изпращане на информация за изпълнен договор до АОП - след приключване на приемането на изпълнението му и писмено уведомление съгласно ВП за извършени плащания;
6. съдейства на назначените председатели на комисии за извършване на подбор на кандидати и участници, разглеждане и оценка на офертите и провеждане на преговори и диалози относно:
- изпращане на участниците на регламентираните в ЗОП документи и кореспонденцията в хода на обществената поръчка;
- своевременно изпълнение на регламентирания в ЗОП и ВП ред за публикуване в Профила на купувача на ГДПБЗН на относимите документи към процедурите.
7. участва в процеса на подготовка и провеждането на обществени поръчки, възлагани чрез електронни средства и електронни платформи и генерира относимите документи;
8. участва в комисии за извършване на подбор на кандидати и участници, разглеждане и оценка на офертите и провеждане на преговори и диалози;
9. участва в комисии за изготвяне на задания съгласно ВП;
10. участва в комисии за приемане изпълнението на договори по ЗОП съгласно ВП;
11. участва в анализирането и обобщаването на информация, свързана с прогнозирането и планирането, и провеждането на обществените поръчки;
12. участва в обобщаването, обработването и подава информация на началника на сектора и началника на отдела, необходима при вземането на решение за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, с цел оптимизиране на: качеството, разходите и осигуреността на структурните звена на ГДПБЗН;
13. участва в организирането и осъществяването на доставки, услуги, строителство и ремонти, за които не се изисква провеждане на процедури по реда на ЗОП,
14. участва в изготвянето на методически указания и съдейства на служителите от ГДПБЗН и Столична дирекция/ Регионални дирекции „Пожарна безопасност и защита на населението” (СД/РДПБЗН) по направление на дейност;
15. участва в проучването на потребностите на ГДПБЗН, събира, обобщава и актуализира информацията във връзка с прогнозирането и планирането на обществените поръчки;
16. прави обосновани предложения за оптимизиране на дейността в сектора и подобряване на координацията между структурните звена на ГДПБЗН;
17. участва в осъществяването на контрол по изпълнението на договори, касаещи направлението;
18. участва в разработването на планове, отчети, експертни анализи и изготвя становища по проблеми, свързани с дейността на сектора;
19. участва в разработването на вътрешни правила, правилници, разпоредби, инструкции, заповеди, методически указания и други нормативни актове по направление на дейност;
20. участва в групи при извършване на проверки на РДПБЗН/СДПБЗН в рамките на предоставените му правомощия;
21. участва в екипите за управление и изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
22. участва в подготовката и разработването на технически задания, технически спецификации и други специфични документи за техническа помощ, необходими за провеждане на процедури за обществени поръчки по изпълняваните проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
23. участва в работата на комисии за избор на изпълнител по обществени поръчки, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
24. участва в процеса по контрол изпълнението на договори, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;
25. участва в процеса по разработване на експертни становища, отчети, доклади и други документи, свързани с управлението и изпълнението на проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
ІІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1 - от 1077 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция ,,Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация: 02/9821205.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.