Младши експерт
Агенция “Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
За назначаване на държавен служител на длъжността „младши експерт“ – 1 щ. бр. в отдел „Управление на трафика” (УТ), дирекция „Ситуационен център и управление на трафика“ (СЦУТ) при Агенция „Пътна инфраструктура“
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
‒ Висше образование, Образователно-квалификационна степен: професионален бакалавър по…;
‒ Професионален опит: не се изисква, съгласно КДА и/или минимален ранг V младши.
2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:
- Предпочитана професионална област – техническа, икономическа.
Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
При назначаване индивидуалния размер на основната месечна заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 1077 лв. до 2600 лв. съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“, в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено, в което е ситуирана.
3. Кратко описание на длъжността:
- Събира и обобщава информация за състоянието на РПМ и въведените ограничения за движение от всяко ОПУ, от Районен център 112 на Дирекция „Национална система 112“ (РЦ 112 на ДНС 112), от Оперативен дежурен център/Оперативна дежурна част на Областна дирекция на Министерство на вътрешните работи (ОДЦ/ОДЧ на ОДМВР), Оперативен център на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението (ОЦ на ГДПБЗН), Национален координационен център за безопасно движение по пътищата (НКЦБДП) от вътрешната информационна система за комуникация – „Дежурни АПИ“ или „Поддържане АПИ“, от приложение „Лима“ и от горещите телефони на АПИ;
- Събиране на информация от специализираната администрация на АПИ, изготвяне на бюлетин за състоянието на РПМ;
- Анализ на информацията за състоянието на РПМ;
- Обезпечаване на информационната политика на Агенцията за информираност на ползвателите на пътищата от РПМ;
- Предоставяне на информация по обявените телефони на Ситуационния център;
- Следи и спазва правилното подаване на информацията към граждани и институции;
- Подготвя различни справки и въвежда информацията, свързана с осъществяване на пряката дейност на Ситуационния център;
- Поддържа непрекъсната координация и обмен на информация със структурите на РЦ 112 на ДНС 112, от ОДЦ/ОДЧ на ОДМВР, от ОЦ на ГДПБЗН, от НКЦБДП и други;
- Познава в детайли текущото състояние на РПМ с цел адекватно и любезно предаване на информацията по горещите телефони на Ситуационния център;
- Поддържа в постоянна готовност за работа комуникационно – информационната система на „Ситуационен център“ (СЦ) и тази в Национален координационен център за безопасно движение по пътищата;
- Събира и поддържа база данни, свързана с рискове и заплахи от възникване на кризисни ситуации;
- Осъществява непрекъснато 24-часово наблюдение върху състоянието на РПМ;
- Спазва принципа на субординация, съгласно разпоредбите на Закона за администрацията;
- Изготвя доклади и предложения, както и отговори по запитвания на граждани и администрации, касаещи дейността на отдела;
- Изпълнява и други задачи възложени от Началника на отдела и/или Директора на дирекцията, съобразно притежаваната квалификация, които не противоречат със закона.
4. Начин на провеждане на конкурса:
‒ Тест;
‒ Интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС.
Към заявлението се прилагат:
‒ Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
‒ Копия от документи за придобитата образователно - квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
‒ Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг (при наличие на такъв): трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава, доказващ извършване на дейност в чужбина.
Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: [email protected], като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път ‒ информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.
6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 420.
7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg.