Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29,
Рег. № 8121р-16822, Екз. 1
12.09.2025 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители, заповед рег. № 8121 К - 10495/03.09.2025 г., във връзка с МЗ № 8121з - 68/22.01.2025 г. относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Финансово осигуряване“ към отдел „Ресурсно осигуряване“ при дирекция „Комуникационни и информационни системи” - МВР, длъжностно ниво 11, съгласно КДА, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от Закона за държавния служител;
2. Минимална образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър по …“;
3. Професионална област - съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
5. Професионален опит – не се изисква или минимален ранг V младши;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Поверително“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл., актът за назначаване се издава в 14 - дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Участва във вътрешните финансови процеси на дирекцията;
- Извършва дейности, свързани с обработка на финансово-счетоводни документи;
- Извършва счетоводни записвания, а при нужда и промени чрез съставяне на коригиращи счетоводни статии;
- Съставя първични и вторични счетоводни документи;
- Проверява размера на основните заплати и допълнителните възнаграждения посочени в заповедите и ги въвежда в автоматизираната информационна система „Труд и работна заплата“ (АИС ТРЗ);
- Проверява правилното оформяне на документите по заплащането на труда;
- Въвежда промени по заплащането в АИС ТРЗ;
- Изготвя служебни бележки и удостоверителни документи за трудов, осигурителен стаж и получавана заплата;
- Тегли и внася пари в наличност от банковите сметки, водени от Българската народна банка (БНБ);
- Извършва касови операции във финансово счетоводния софтуер Бизнес процесор (Конто);
- Предава и получава оформени документи и парични средства в обслужващите финансови институции;
- Подготвя документи за банки, одитори и данъчни служби, както и данни за статистически отчети и формуляри;
- Обработва и нарежда плащания, съгласно утвърдените процедури;
- Подпомага началника на сектора/главния счетоводител при изготвяне на средносрочни бюджетни прогнози и проектобюджет за съответната година, съгласно указанията и сроковете определени от първостепенния разпоредител с бюджет;
- Подпомага началника на сектора/главния счетоводител при осъществяване на своевременното уреждане на сметните взаимоотношения с дебитори и кредитори, за уреждане на взаимоотношенията с бюджета с общините и други ведомства и/или институции;
- Участва в конкурси за избор на изпълнител и при изпълнение на договори по оперативни програми, фондове и механизми, финансирани с европейски средства;
- Извършва справки в автоматизираната информационна система „Труд и работна заплата“, необходими при изпълнение на задълженията;
- Прави предложения за подобряване организацията и ефективността на дейността;
- Изисква и получава информация, необходима за изпълнение на задълженията си;
- Извършва задълженията на лицето, определено за касиер (при негово отсъствие), по разпореждане на висшестоящ ръководител, за което се изготвя приемо-предавателен протокол на касовата наличност.
III. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
ІV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лева до 1600 лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл).
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец.
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра
на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (при наличие на такъв).
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие от други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) - дневен от датата на публикуване на обявлението, на адрес: гр. София, ул. „Шести септември“ № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация - 0882363891.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на дирекция „Комуникационни и информационни системи”- МВР за сведение и изпълнение.
ЗА АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: (п)
Любомир Филипов(съгл. заповед № 8121з-1060/26.08.2025 г.)