Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29
Рег. № 8121р-13297, Екз. № ед. 15.07.2025 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), МЗ № 8121з-68/22.01.2025 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-9342/10.07.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност:
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в отдел „Административно обслужване“ при Главна дирекция „Гранична полиция“ – МВР, длъжностно ниво: 11 съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен – „Професионален бакалавър по …“;
3. Области на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионални направления – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
5. Минимален професионален опит – не се изисква;
Допълнителни изисквания: компютърна грамотност (работа с персонален
компютър в MS Windows работна среда, работа с приложенията Word и Excel от MS Office).
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. Осъществява и организира деловодна дейност в съответствие с ръководните документи;
2. Организира документооборота на явни електронни документи и документи на хартиен носител чрез Централизирана автоматизирана информационна система „Документооборот” (ЦАИСДО), за които не е предвиден друг ред;
3. Участва в документооборота на Главна дирекция „Гранична полиция“ като получава, регистрира, обработва, разпределя, съхранява, предава и изпраща по предназначение документи и материали, изготвени в организационната единица или получени от други структури на МВР и външни ведомства и лица;
4. Създава нови документи и изпълнява задачи по документи, съгласно длъжностните задължения, определени с настоящата длъжностна характеристика;
5. Участва в експертизата, обработката, унищожаването, дългосрочното справочно съхранение и предаването в архив на явни документи с изтекли срокове на съхранение;
6. Организира първоначалната деловодна обработка по приемането, разпределянето и регистрирането на получените документи в деловодството на Главна дирекция „Гранична полиция“;
7. Подпомага началника на отдела, а при негово отсъствие организира предаването на документите за получаване на указания и резолюции;
8. Участва в дейностите по насочване, пренасочване и поставяне на задачи в ЦАИСДО;
9. Участва в предаването на документите на определените изпълнители;
10. Участва в дейностите по приемане, обработка, движението и изпращането на електронни документи;
11. Организира и участва в подготовката за изпращане и изпращането на документи; следи за правилното адресиране на документите изпращани на други структури или външни адресати, като при необходимост се консултира с изпълнителите;
12. Участва в размножаването на документи в деловодството на Главна дирекция „Гранична полиция“;
13. Участва в осъществяването на кореспонденцията със структурите в МВР и с външни адресати;
14. Организира приемането на документи за текущо съхранение в деловодството на Главна дирекция „Гранична полиция“;
15. Участва в извършването на информационно-справочна дейност, включително и със средствата на АИСД, по реда на утвърдените вътрешни правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител;
16. Подпомага началника на отдела при изпълнение на непосредствените задачи;
17. Води регистър на постъпилите заявления за достъп до обществена информация и регистър на получените предложения и сигнали в Главна дирекция „Гранична полиция“;
18. Организира и осъществява приемането и обработването на предложенията и сигналите, адресирани до Главна дирекция „Гранична полиция“.
III. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3
към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен;
допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит, при наличие на такъв;
5. Копия от документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 14-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция „Гранична полиция“, на адрес: гр. София, ул. „Княгиня Мария Луиза“ № 46, всеки работен ден от 09:00 до 12:00 и от 13:00 до 17:00 часа.
Телефон за справки и допълнителна информация – 029823298.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VІІІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет.
ЗА АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:
(п)
Любомир Филипов
(Съгласно МЗ № 8121з-881/08.07.2025 г.)