Главен експерт
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 09 - 1112/12.05.2025 г. на министъра на образованието и науката
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
за свободната длъжност „главен експерт“ в отдел „Планиране на бюджета“, дирекция „Финанси“ в Министерството на образованието и науката.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“;
- минимален професионален опит – 3 години в областта на финансите, счетоводството и одита, или
- минимален ранг – III младши.
1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- професионално направление: „Икономика“.
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- интервю.
3. Място и срок за подаване на документи:
Документите, включително и на подадените по електронен път се представят в 14-дневен срок, считано от 16.05.2025 г. до 17.30 ч. на 29.05.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1 лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Министерството на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
Телефони за контакт: 02/9217608.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС)
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.5. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – електронната страница на Министерството на образованието и науката www.mon.bg
6. Кратко описание на длъжността:
Изготвя експертни анализи и становища по въпроси свързани с планирането и отчитането на бюджета на министерството по политики и програми и участва при подготовката на предложения за решение на управленски проблеми. Дейността е свързана с консултации и методически указания по прилагането на нормативни актове свързани с планирането и отчитането на бюджета на министерството и второстепенните разпоредители с бюджет по политики и програми, както и с координираща функция между администрациите. Участва при систематизирането и анализа на документи и информация, необходими за осъществяване на дейността на отдел „Планиране на бюджета”.
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „главен експерт“ ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в МОН, както следва:
- в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2100,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
- в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2800,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
- в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3200,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години.
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.