Старши експерт
Национално бюро за правна помощ /НБПП/, на основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител /ЗДСл./, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/ и Заповед № 24-305-160/25.04.2024 г. на председателя на НБПП, обявява конкурс за длъжността Старши експерт – 1 щатна бройка в дирекция „Правна помощ” в Национално бюро за правна помощ.
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
1.1. Образование – висше;
1.2. Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
1.3.Професионално направление – Право, Обществени комуникации и информационни науки, Администрация и управление;
1.4.Професионален опит – 2 години или да притежава най-малко минималния ранг за длъжността - ІV младши.
1.5. Допълнителни изисквания: компютърна грамотност, опит с информационни системи.
2. Описание на длъжността: Извършва дейности, свързани с подпомагане процеса по предоставянето на правна помощ в Национално бюро за правна помощ /НБПП/. Области на дейност - администриране на: деловодната система на НБПП; системата си сигурно електронно връчване и електронен документ /ССЕВ/, регистрите на решенията за правна помощ; решенията на председателя на НБПП и заповедите на председателя на НБПП; извършване/изготвяне на справки от деловодната система и единната електронна система за правна помощ /ЕЕСПП/ по постъпилите и обработени отчети, молби за правна помощ, брой решения за правна помощ. Взаимодействие със съдебни институции и служебни защитници. Организиране обработката на документооборота, архивния фонд на НБПП и административното обслужване.
3. Размер на основната месечна заплата: от 1367 лв. до 1867 лв. Индивидуалният размер на основната месечна заплата ще бъде определен съгласно чл.67, ал.4 от Закона за държавния служител, чл.8 и чл.9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл.9 и чл.10 от Вътрешните правила за заплатите в Национално бюро за правна помощ, като се отчита нивото на длъжността, квалификацията и индивидуалния професионален опит на кандидата.
4. Начин за провеждане на конкурса:
4.1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
4.2. Интервю.
5. На основание чл.14, ал.4 от НПКПМДС, български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
6. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в обявения конкурс:
6.1. Писмено заявление за участие в конкурс по образец - приложение № 3 към чл.17, ал.2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/.
6.2. Към заявлението кандидатите да приложат:
· Декларация от лицето по чл. 17, ал.3, т.1 от НПКПМДС;
· Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на дипломата не се прилага. Документите се представят в цялост с приложения и оформени, съгласно нормативните изисквания;
· Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит /трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, удостоверение за осигурителен стаж (обр. УП-3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на самоосигуряващо се лице/, за придобит ранг, ако притежава такъв, длъжностни характеристики. Документите се представят в цялост и оформени, съгласно нормативните изисквания;
· Копия от документи, удостоверяващи компютърна грамотност и опит с информационни системи;
· Копия от други документи по преценка на кандидата.
Кандидатите да представят ясни и четливи копия на изискуемите документи.
7. Документите за кандидатстване се подават лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в 12-дневен срок /след датата на публикуване на обявлението в регистъра по чл. 61, ал.1 от Закона за администрацията/ в сградата на Национално бюро за правна помощ, гр.София, ул. “Развигор” № 1, ет.3, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:30 ч. и от 13:30 ч. до 17:00 ч. Документите може да се подават по електронен път на електронна поща m.stankova@nbpp.government.bg, като в този случай заявлението по чл.17, ал.2 и декларацията по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
8. Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите, както и информация за пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл.7, ал.2 от Закона за държавния служител. В случай, че документите се подават по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата на посочената от него електронна поща.
9. Обявлението, списъците с допуснатите и недопуснати кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса ще се публикуват на електронната страница на Национално бюро за правна помощ в раздел „Кариери“.
Краен срок за подаване на документите: 07.05.2024 г. включително, 17:00 ч.