СТАРШИ ЕКСПЕРТ (информационно-аналитична дейност и административно обслужване)
СТАРШИ ЕКСПЕРТ
(информационно-аналитична дейност и административно обслужване)
в сектор „Административен“
към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Смолян
при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР,
длъжностно ниво: 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 6
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен – „бакалавър“;
2. Области на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
3. Професионално направление – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионален опит – 1 година и/или минимален ранг IV младши;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл);
6. Документ, удостоверяващ разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
Допълнително изискване – кандидатите да притежават компютърна грамотност.
II. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- организира, осъществява и отговаря за дейността в РДПБЗН, по направление информационно-аналитична дейност и административно обслужване, в съответствие с изискванията на нормативните актове и ръководни документи на МВР;
- организира поддържането на информационните фондове и осигуряването на информационното единство между звената на РДПБЗН;
- подпомага началника на сектора при организирането на информационно-аналитичната и планова дейност в РДПБЗН и изготвя графици, обобщени информации, анализи, доклади, планове, справки, отчети и др.;
- организира и отговаря за дейността, свързана с организацията на документооборота в съответствие с нормативните изисквания, регламентиращи тази дейност;
- подпомага началника на сектора при организирането и участва в изпълнението на дейностите в РДПБЗН, свързани с административното обслужване на граждани и юридически лица;
- организира, участва и отговаря за извършването на деловодна, копирно-размножителна, куриерска и други административни дейности;
- участва в организиране и провеждане на мероприятия по обучението и повишаване квалификацията на служителите в областта на информационно-аналитичната дейност;
- контролира служителите от РДПБЗН да спазват изискванията за изготвяне, оформяне и съхраняване на документите, в съответствие с разпоредбите на нормативните актове;
- отговаря за изготвянето и актуализирането на номенклатурата на делата с явни документи със срокове за тяхното съхранение;
- връща на изпълнителите документи, неотговарящи на изискванията за оформяне, за корекция;
- организира и участва в дейността по изготвяне и съхранението на делата, тяхното унищожаване или предаване в архив по определения в МВР ред;
- следи за състоянието на използваната техника, като своевременно заявява материали и консумативи и създава необходимите организационни и други условия за работа;
- организира уведомяването на изпълнителите за възложените от ръководството задачи и дадените указания;
- организира и отговаря за правилното и своевременно придвижване на входящата и изходяща кореспонденция;
- получава и предава но установения ред предназначените за ръководството и отделните звена и служители документи и преписки;
- следи за правилното водене на отчетните документи в деловодството, въвеждането на данните в системата за електронно деловодство;
- следи за съхраняването и използването на печатите на службата, в съответствие с изискванията на нормативните документи;
- стриктно спазва правилата за работа с класифицирана информация;
- участва при извършване на проверки на РСПБЗН но направление на дейност;
- участва в дейността на работни групи, експертни съвети и комисии.
III. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 – от 1077 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
IV. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
V. Необходими документи за участие в конкурса:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл);
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл – по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за придобит ранг – при наличие на такъв;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в 10-дневен срок от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“.
Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Телефон за връзка и допълнителна информация: 02/982 1291.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосоченият телефонен номер.
VIІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ – МВР – в интернет и интранет.