Секретар на местна комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните в Община Разград
Кратко описание на длъжността, съгласно утвърдената длъжностна характеристика:
Основна цел на длъжността:
Осъществява дейността по противодействие и борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните и по осигуряването на нормалното развитие и възпитание на извършителите им в изпълнение на Закона за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните.
Области на дейност:
Образование и възпитание.
Преки задължения:
1. Отговаря за организирането на социално-превантивната и възпитателна дейност на територията на общината.
2. Инициира създаването на помощни органи на местната комисия - център за превенция и консултативен кабинет, ръководи и контролира тяхната работа.
3. Съвместно с инспекторите от детска педагогическа стая /ДПС/, социалните работници и органите по образованието издирва малолетни и непълнолетни, нуждаещи се от помощ, извършители или за които съществува риск от извършване на престъпление или противообществена проява, като проучва специфичните им проблеми и взема мерки за тяхната социална защита и развитие.
4. Анализира данните от различни източници за престъпността и противообществените прояви на малолетните и непълнолетните в общината.
5. Изготвя планове и програми за дейността на местна комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните /МКБППНМ/. Предлага на местното ръководство инициативи по превенцията на противообществените прояви на подрастващите. Участва в разработването на проекти.
6. Подготвя и организира провеждането на възпитателните дела на малолетните и непълнолетните.
7. Организира пленарните заседания на МКБППМН. Подготвя отчетните доклади на Местната комисия. Попълва образците от националния статистически институт.
8. Ръководи и контролира дейността на обществените възпитатели и изготвя предложения за материалното им стимулиране, съгласно Наредба № 2 на Централна комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните /ЦКБППМН/.
9. Предлага и организира изследвания по проблеми, свързани с асоциалното поведение на децата и предлага решения пред компетентните органи.
10. Взаимодейства с училищните комисии за превенция на противообществените прояви на учениците, методически ги подпомага и контролира тяхната дейност.
11. Поддържа връзка със специализираните учебни заведения и се информира за развитието, поведението и проблемите на децата, настанени в тях от съда по предложение на МКБППМН.
12. Съдейства на малолетните и непълнолетните, пребивавали в социално-педагогически интернати /СПИ/, възпитателни училища-интернати /ВУИ/ и поправителни домове и на условно осъдените за уреждане на основните им битови, трудови и социални проблеми, и за интегрирането им в обществото.
13. Съвместно с други органи и организации осъществява разнообразни форми и дейности за подпомагане на родителите при възпитанието и превъзпитанието на децата.
14. Сезира специализираните органи в случаите, когато са нарушени правата на децата от страна на техните родители и от други лица.
15. Представлява местната комисия при упражняване на контрол върху ДПС, Домове за временно настаняване на малолетни и непълнолетни /ДВНМН/, СПИ и ВУИ на територията на общината.
16. Организира и отговаря за провеждането на квалификационни мероприятия със специалисти от системата за БППМН, изпълнява и други задължения съгласно длъжностната характеристика.
Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност е на разположение на всеки кандидат в стая № 401 на Община Разград.
Информация за размера на основната заплата за длъжността:
Минималният размер на основната месечна заплата за длъжността, определен за степен 1 на длъжностното ниво е 1077.00 лв., съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
* При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията, професионалния опит на кандидата, действащите нормативни актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за работната заплата в Община Разград.
Минималните изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията за заемане на длъжността и специфичните изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на съответната длъжност са:
1. Изисквана минимална степен на завършено образование:
- Образование – висше, с придобита образователно квалификационна степен бакалавър;
- Област на висшето образование:
- т. 1. „Педагогически науки“;
- т. 3. „Социални, стопански и правни науки“ с професионални направления – т. 3.2. „Психология“ или т. 3.6 „Право“;
2. Минимален ранг за заемане на длъжността:
- IV младши, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията или
3. Професионален опит:
- 1 година съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията;
Допълнителни изисквания за длъжността:
– добро познаване на действащото законодателство имащо отношение към заеманата длъжност, както и познаване на вътрешно нормативната уредба;
– дигитални умения относно файлова организация в операционна система Windows, текстообработка с Microsoft Word, работа в Интернет-среда;
– високо ниво на владеене на български език в областта на правоговор и правопис.
Брой работни места, за които е обявен конкурса: 1 /едно/.
Начин на провеждане на конкурса:
· Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
· Интервю.
Ý Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Необходимите документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Заявление за участие в конкурс /по образец/ с приложени към него:
- декларация по чл.17, ал.3, т.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копия от документите, удостоверяващи придобит ранг или продължителността на професионалния опит;
- автобиография CV формат;
- други документи свързани с изискванията за заемането на длъжността.
· Забележка: При подаване на документите от пълномощник се представя изрично писмено пълномощно в оригинал по образец към заявлението за участие в конкурс.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник от 8:30 часа до 12:00 часа и от 13:00 часа до 17:30 часа в стая № 401 на Община Разград с административен адрес гр. Разград, бул. „Бели Лом” №37А. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: konkursi@razgrad.bg, като в този случай заявлението по чл.17, ал.2 и декларацията по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис, а информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
Документите се запечатват в плик. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи. Заявления, които са подадени след изтичане на срока за подаване на документи, не се регистрират.
Краен срок за подаване на документите до 17:30 часа на 23.05.2025 г. включително.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло на партерния етаж в сградата на Община Разград и ще се публикуват на официалната интернет страница на Община Разград с адрес – www.razgrad.bg.
Обявлението е публикувано в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в портал за търсене на работа и на официалната интернет страница на Община Разград с адрес – www.razgrad.bg.
Телефони за контакти:
084 618 136 – Теодора Георгиева-Бонева, Началник на отдел ФП и ЧР в дирекция ПФО;
084 618 231 – Галина Великова, Главен експерт в отдел ФП и ЧР в дирекция ПФО.