МЛАДШИ ЕКСПЕРТ (човешки ресурси)
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ (човешки ресурси)
в сектор „Административен“
към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Хасково
при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР,
длъжностно ниво: 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен – „професионален бакалавър по…“;
2. Области на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
3. Професионално направление – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионален опит – не се изисква и/или минимален ранг V младши;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
Допълнително изискване – кандидатите да притежават компютърна грамотност.
II. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- организира, осъществява и отговаря за цялостната дейност по направление „Човешки ресурси“ в РДПБЗН;
- участва непосредствено в процеса на управлението на човешките ресурси;
- изготвя проекти на трудови договори, допълнителни споразумения и заповеди, касаещи ЛРТП;
- участва в планирането, подготовката и провеждането на конкурсите за първоначално назначаване на държавна служба и за преминаване в по-висока по вид длъжност;
- изготвя поименно разписание на длъжностите в РДПБЗН;
- поддържа ежедневно в актуален вид поименното разписание на длъжностите, съобразно настъпилите изменения в щата на РДПБЗН и служебното/трудовото положение на служителите;
- запознава служителите от РДПБЗН с длъжностните им характеристики;
- изучава потребностите от човешки ресурси в обслужваните звена и участва в разработката на краткосрочни и дългосрочни прогнози и планове за необходимите им човешки ресурси;
- подпомага ръководните служители при изготвянето на необходимите документи, свързани с преминаването на службата и прекратяването на служебните и трудови правоотношения;
- участва в изготвянето на доклади, анализи и справки за състоянието на човешките ресурси, дисциплината и дисциплинарната практика и професионална подготовка;
- изготвя предложения за награждаване на служителите;
- отговаря за обучението и професионалната подготовка на служителите от РДПБЗН и изготвя предложения и становища по въпроси, свързани с подготовката;
- организира и участва при изпълнението на плановете за провеждане на занятията и покриването на нормативите по физическа подготовка;
- лично проверява или участва в комисии за проверка на жалби и молби от служители и граждани, по направление на дейност и прави предложения за тяхното решаване;
- участва в извършването на проверки, свързани с преминаване на службата в МВР и прекратяване на служебните правоотношения;
- води и съхранява личните кадрови дела (ЛКД) и служебните досиета на служителите и осигурява ползването им по установения ред.
III. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 – от 1077 лева до 1600 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
IV. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
V. Необходими документи за участие в конкурса:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл);
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл – по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит – при наличие на такъв;
5. Копие на документ за придобит ранг – при наличие на такъв;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в 10-дневен срок от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“.
Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Телефон за връзка и допълнителна информация: 02/982 0799.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосоченият телефонен номер.
VIІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ – МВР – в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси“ – МВР и на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР, за сведение и изпълнение.