Главен експерт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ /ФСД/ при Областна дирекция по безопасност на храните – Хасково /ОДБХ – Хасково/:
1. образование: висше;
2. степен на образование: бакалавър;
3. професионална област: счетоводство; икономика;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: ІV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 2-години;
6. длъжностно ниво по КДА: 9;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Допълнителна квалификация/обучение:
1. Работа със софтуерни програми на аналитичните инструменти, с които работи.
2. Работа със софтуерните програми, включени в приложния пакет Microsoft Office.
3. Да познава нормативната уредба, свързана със служебните му задължения.
IV. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
V. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Хасково:
1. Аналитична компетентност:
Работи точно с различна по вид информация.
Аргументира убедително позицията си, като отчита различни гледни точки.
Предлага ефективни решения.
2. Ориентация към резултати:
Планира и изпълнява текущата си работа по начин, осигуряващ възможно най-добър краен резултат.
Справя се добре, дори когато работи по няколко задачи едновременно.
Спазва определените срокове и изисквания за качество.
Изпълнява поставените задачи, без да се нуждае от напътствия и помощ.
Поема лична отговорност за постигане на желаните резултати.
3. Работа в екип:
Изпълнява индивидуалните си цели по начин, който подпомага изпълнението на общите цели.
Подкрепя и помага на колегите си – в случай на необходимост.
Споделя информация, знания и опит с колегите си, полезни за постигане на целите.
Цени опита на другите и съобразява работата си с тях.
Не предизвиква конфликтни ситуации и съдейства за справяне с конфликти в екипа.
4. Комуникативна компетентност:
Изразява се ясно и кратко в устна и писмена форма.
Правилно интерпретира изказванията на другите или съдържанието на документите, с които работи.
Изготвя документи, без да допуска езикови или граматически грешки.
Изслушва другите внимателно и проверява, дали правилно ги е разбрал.
5. Фокус към клиента:
Предоставя услугите своевременно и компетентно.
Поддържа позитивни отношения с всички клиенти.
6. Професионална компетентност:
Познава и правилно прилага законодателството, в областта в която работи.
Познава структурата и функциите на администрацията, принципите и правилата.
Правилно прилага вътрешните правила и процедури.
7. Дигитална компетентност:
Създава цифрово съдържание /текст, таблици, изображения/ в поне един формат чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други.
Запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти.
Търси информация онлайн чрез търсачки, познава и прилага правилата в тази област.
Прилага и променя функции и настройки на софтуер и приложения, които ползва.
Осъществява дигитална комуникация, чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила.
Демонстрира знания и умения за решаване на рутинни дигитални проблеми съобразно длъжността си.
Информира и търси подкрепа за решаване на по-сложни дигитални проблеми съобразно длъжността си.
Познава и прилага правилата за информационна сигурност съобразно длъжността си.
VI. Области на дейност на длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ – Хасково:
Да познава цялостната нормативна уредба на счетоводството (ЗСч; НСС ); Кодекса за социално осигуряване; Законите, регламентиращи данъчното облагане; ЗФУКПС, утвърдената методологията по финансовия контрол на МФ и наредбата за финансовия контрол, Закон за публичните финанси; Закон за Българска агенция по безопасност на храните, Закона за ветеринарномедицинска дейност, Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Устройствен правилник на БАБХ, Регламент /ЕС/ 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г., ЕКБ, Счетоводна и амортизационна политики, и сметкоплан на БАБХ, Вътрешни правила в ОДБХ и Наредба Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти и други.
VII. Основна характеристика на длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ – Хасково е да:
Приема, проверява, обработва и оформя в комплект първични счетоводни документи, изготвя вторични документи и регистри, спазвайки принципа на документална обоснованост. Изпълнява функции по счетоводната дейност и отчетност на приходите и разходите, съгласно Закона за счетоводството и счетоводните стандарти /НСС/.Финансово-стопанска дейност свързана с подготовката и оформянето на оригинална фактура, касов бон и бон от ПОС терминално устройство и всички документи касаещи приходите на ГИП – Капитан Андреево, систематизиране на получената информация, изготвяне на справки. Приема и обработва безкасови плащания /ПОС терминал/, работи с ФУ /фискално устройство/ и води фискална отчетност.
VIII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 37, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
IX. Необходими документи, които кандидатите следва да подадат за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ – Хасково са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно-квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документи, които са на чужд език следва да бъдат представени и с легализиран превод на български език.
Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изменен и допълнен в ДВ бр. 43 от 16.05.2023 г.
Х. Документите за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Хасково се подават в срок до 09.06.2025 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected]
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на Областна дирекция по безопасност на храните - Хасково, която се намира на адрес: гр. Хасково - 6300, бул. „Освобождение“ № 57, всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
XI. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ – Хасково да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
XII. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България , се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.