СТАРШИ ЕКСПЕРТ (ОДМВР-Добрич)
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-4004/30.04.2025 г. за обявяване на конкурс за 1 (една) вакантна длъжност
СТАРШИ ЕКСПЕРТ (ОДМВР – Добрич)
в отдел ,,Териториален“ при дирекция ,,Информация и архив“ - МВР, длъжностно ниво 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 6.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
2. Професионален опит – 1 година и/или минимален ранг IV младши;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Строго секретно“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. "Шести септември" № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 3966 и 02/982 3686.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Осъществява дейности по регистрацията на дела на оперативен отчет и преписки на предварителен отчет в ОДМВР – Добрич, отразява движението и промените по тях;
- Осъществява дейности по регистрацията на категории сътрудници, подпомагащи оперативно - издирвателните органи в ОДМВР - Добрич;
- Изгражда, поддържа, актуализира и съхранява картотечните масиви по линия на оперативен отчет в ОДМВР - Добрич;
- Изработва съответната кореспонденция по направление на „Национална база данни за информатори”;
- Изготвя отчети във връзка с дейността на отдела;
- Приема и отговаря за съхраняването, опазването, подреждането, инвентаризирането и предоставянето на архивните дела от оперативни и служебни фондове;
- Организира и ръководи отчетността на архивните документи в оперативни и служебни фондове;
- Предоставя за ползване на служителите и други правоимащи архивни дела, като спазва съответните изисквания;
- Следи за спазване на климатичните и хигиенни изисквания в архивохранилището;
- Спазва изискванията на нормативните документи за защита на класифицирана информация и ръководните документи за организация на документооборота в МВР;
- Отговаря за наличността и правилното отчитане, приемане, използване, разпределяне, раздаване, размножаване, събиране и съхраняване на документите и материалите, съдържащи класифицирана информация;
- Подготвя предназначените за изпращане в други структури документи, съгласно установените правила, като ги оформя правилно, в цялостност и др.;
- Изготвя експедиционни писма за изпращане на материали, съдържащи класифицирана информация, представляваща държавна тайна;
- Предава подготвената за изпращане изходяща кореспонденция с опис на куриерското звено или на друго упълномощено лице;
- Получава, регистрира, обработва и съхранява получени от други структури на МВР документи съдържащи класифицирана информация;
- Извършва справочна и информационна дейност в рамките на ОДМВР – Добрич.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1700 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІ. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІ. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” – МВР – в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:..П..