Старши експерт „ГРАО“
Осъществява подпомагане и осигуряване дейността на служителите на ръководна длъжност, с цел подобряване качеството на извършване на услуги и оптимизиране административното и информационното обслужване на населението и юридическите лица във връзка с гражданското състояние и поддържане в актуално състояние на ЕСГРАОН.
Длъжността "Старши експерт ГРАО" е свързана с изготвянето на анализи, доклади, отчети и с обработка на документи във връзка с дейността на съответната администрация, с предоставянето на административни услуги, с поддържането на регистри и бази данни, с извършването на дейности във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията. Старшият експерт носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността.
Преки задължения:
- Предлага комплексни административни услуги на населението в областта на гражданско състояние. Работа в междурегистровия обмен на данни (RegiX).
- Работа с електронен обмен на документи с други администрации за предоставяне на КАО с други администрации, в областта на гражданското състояние.
- Издаване на удостоверения, свързани с гражданското състояние на лицата.
- Издаване на дубликати и преписи от актове за раждане, граждански брак и смърт.
- Съставяне на актове по гражданско състояние /раждане, граждански брак и смърт/ за събития настъпили на територията на Община Борован и събития по гражданско състояние, настъпили в чужбина за лица с постоянен адрес в общината.
- Издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
- Създаване и поддържане на Национален електронен регистър на актовете за гражданско състояние.
- Поддържа в актуален вид регистрите по гражданско състояние след тяхното цифровизиране.
- Подаване на уведомления до Агенция по вписванията за Регистъра на имуществените отношения на съпрузите.
- Обработка на документи за ТЗ „ГРАО”.
- Съхраняване на регистрите по гражданско състояние.
- Да вписва и актуализира необходимата и отписва ненужната информация в ЛРК на гражданите родени до 31.12.1999г.;
- Да актуализира документите по установен образец;
- Своевременно да информира Секретаря на общината за откритите грешки във входящата и изходящата документация свързани с ГРАО.
- Участва в организационно – техническата подготовка за произвеждане на избори и местни референдуми.
- Дава мотивирани становища по осигуряване на информационното и правно обслужване на общината.
- Подпомага специалистите, отговорни за гражданската регистрация в общината и кметствата.
- Въвежда и поддържа данните за гражданската регистрация на физическите лица в Локална база данни "Население", съставят актове по гражданско състояние и електронните им еквиваленти в Актопис.
- Да поддържа Интегрираната информационна система на държавната администрация – Административен регистър (за административни услуги, предоставяни от общинска администрация - АРИИСДА).
- Да въвежда данни в Портала за отворени данни (Open data BG), поддържан от Министерството на електронното управление.
- Изпълнява и други задачи, възложени от Кмета на Общината.
Служителят, заемащ посочената длъжност, следва да познава Вътрешни правила за организация на административното обслужване в община Борован, Правилник за вътрешен трудов ред в общинска администрация Борован, Морално-етичен кодекс на служителите в Община Борован Закона за местното самоуправление и местната администрация, Закон за администрацията, Административнопроцесуален кодекс, Закон за гражданската регистрация и свързаните с него подзаконови актове, Закон за наследството, Семеен кодекс, Закон за лицата и семейството, Закон за българското гражданство, Гражданско процесуален кодекс, Закон за защита на личните данни, Наредба за функциониране на единната система за гражданска регистрация, Наредба за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението, Наредби, инструкции, указания на ГД „ГРАО” и МРРБ.