МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-1181/27.08.2024 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-14812/28.11.2024 г., обявявам конкурс за 1 (една) вакантна длъжност
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор ,,Музей“ към отдел ,,Архив“ при дирекция ,,Информация и архив“ - МВР, длъжностно ниво 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър по…“;
2. Професионален опит – не се изисква и/или минимален ранг IV младши;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Строго секретно“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Писмена разработка по тематика: ,,История на държавните институции и на музейното дело в България, история на МВР и на музея на МВР“;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. "Шести септември" № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 2472 и 02/982 3686.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Участва в разработването на годишни и перспективни планове за събирателска, научно-изследователска, фондова и популяризаторска музейна дейност на сектора;
- Проучва, попълва и опазва колекцията на фонда, за който отговаря, документира съответните колекции, съгласно нормативната уредба и въвежда същата информация в базата данни;
- Участва в периодичните инвентаризации;
- Изследва, публикува и популяризира колекцията и дейността на музея в специализирани издания и средства за масова информация, съгласно установения ред;
- Подготвя и изнася беседи по общи и отделни проблеми върху материали от експозицията;
- Участва в експозиционната, в научната и художествено-творческата реализация на експозициите и има отношение към качественото информационно обслужване на посетителите на музея;
- Извършва информационно-справочна дейност за ръководството на МВР, за структурите на МВР, за външни институции и за граждани по направление на дейността на сектора.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІ. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІ. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” – МВР – в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:..П…