Старши експерт по организация на средното образование
Министър на образованието и науката
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 09-2006 от 25.08.2023 г. на министъра на образованието и науката
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
За длъжността „старши експерт по организация на средното образование“ в отдел „Организационно-методическа дейност и контрол” (ОМДК), Регионално управление на образованието (РУО) – Перник
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- длъжностно ниво по Класификатора на длъжностите в администрацията (КДА) – 10
- наименование на длъжностното ниво по КДА – експертно ниво 6
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“
- минимален професионален опит – 1 година професионален опит, придобит на ръководна длъжност в институциите от системата на предучилищното и училищното образование или опит на ръководна или експертна длъжност в администрация, свързани с предучилищното и училищното образование или опит в обучението на деца и ученици в системата на предучилищното и училищното образование или
- минимален ранг – IV младши
1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- предпочитана област на висшето образование: „Педагогически науки“, „Хуманитарни науки“, „Социални, стопански и правни науки“, „Природни науки, математика и информатика“, „Технически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления.
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
- Краен срок за подаване на документи, включително и на подадените по електронен път – до 17:30 часа на 11.09.2023 г. вкл.
- Документите следва да бъдат представени в 10-дневен срок от публикуване на обявлението на електронен адрес: [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата) или в сградата на Регионално управление на образованието – Перник, ул. „Св. Св. Кирил и Методий“
№ 11, ет. 2 всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
- Телефони за контакт: 0895 599 419 и 076/604 830.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС);
- Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
- Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – информационното табло в сградата на Регионално управление на образованието – Перник, и електронните страници на РУО – Перник, и МОН.
6. Кратко описание на длъжността:
Основната цел на длъжността „старши експерт по организация на средното образование“ е да анализира, контролира, координира и методически подпомага управленската дейност на директорите на образователните институции на територията на областта за осъществяване на държавната образователна политика.
Планира и анализира работата на директорите като орган за управление на образователната институция на територията на областта. Дейността е свързана с организиране и методическо осигуряване на дейностите на директорите на образователните институции на територията на областта по отношение управлението на образователния процес. Координиране и контролиране на организацията на дейностите на директорите за спазване на държавните образователни стандарти. Организиране, координиране и консултиране на квалификационната дейност на директора на образователната институция като орган за управление.
7. Минимален размер на основната заплата, определен за длъжността - 1700 лв.
Основната месечна заплата се определя по нива и степени съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнагражденията, като се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификация и професионален опит.
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: http://iisda.government.bg/competitions.